Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Iespējams, tramvajs uz Skanstes ielu ir izkustējies

SIA Rīgas satiksme ir sākusi meklēt, kur aizņemties līdzekļus, lai spētu nodrošināt teju 30 miljonu eiro līdzfinansējumu tramvaju līnijas izveidei Skanstes ielā, trešdien lasāms avīzē Dienas Bizness.

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra izsludinājusi projektu iesniegumu atlasi Kohēzijas fonda finansējuma saņemšanai, kas paredzēts tramvaju infrastruktūras attīstīšanai Rīgā, Daugavpilī un Liepājā. Lai veicinātu videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un pasažieru skaita pieaugumu videi draudzīgā sabiedriskā transportā, Kohēzijas fonda finansējums – kopumā 96 miljoni eiro – ir paredzēts tramvaju maršrutu tīklu attīstībai, tai skaitā to līniju infrastruktūras pārbūvei, ietverot atjaunošanu un pagarināšanu, kā arī jaunu līniju infrastruktūras būvniecībai un ritošā sastāva iegādei. Plānots, ka projektu realizācijas rezultātā videi draudzīgajā sabiedriskajā transportā Rīgā, Liepājā un Daugavpilī tiks pārvadāti vairāk nekā 88 miljoni pasažieru gadā un jaunuzbūvēto vai uzlaboto tramvaja līniju kopējais garums būs astoņi kilometri.

Piesaistot ES naudu, Rīgā plānots izveidot jaunu tramvaja maršrutu Skanstes rajonā. Šī projekta izmaksas tiek lēstas ap 97,4 miljoniem eiro, no kuriem Kohēzijas fonda finansējums būtu 70 miljoni eiro. Tagad interesējoties, cik tālu SIA Rīgas satiksme ir tikusi ar projektu, uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis Dienas Biznesam norādījis, ka nekā būtiski jauna šobrīd nav. Izsludināts iepirkums "par aizdevuma piešķiršanu šādu SIA Rīgas satiksme īstenoto investīciju projektu finansēšanai: zemās grīdas tramvaja ieviešanas projekta otrā posma realizācija Rīgā (4. tramvaja maršruta pielāgošana), elektrotransporta kustības nodrošināšana Skanstes ielā – jauna tramvaja līnijas posma izbūve, esošā rekonstrukcija un jaunu zemās grīdas tramvaju iegāde un ar ūdeņraža elementu darbināmu transportlīdzekļu iegāde, ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes infrastruktūras izbūve."

Rīgas satiksmes kredītsaistības šobrīd ir lielas. Kā liecina uzņēmuma gada pārskats, SIA Rīgas satiksme kopējās kredītsaistības pagājušā gada beigās bija 234,9 miljoni eiro, no kuriem vairāk nekā 188 miljoni eiro bija ilgtermiņa, bet 46,3 miljoni eiro - īstermiņa saistības. Lai gan jau iepriekš radies jautājums, vai uzņēmuma finansiālais stāvoklis ļaus aizņemties tik lielu summu, gan pašvaldība, gan eksperti pieļauj, ka problēmu varētu nebūt.

Projektu realizācijai Daugavpilī un Liepājā no KF plānots investēt līdz 13 milj. katrā pilsētā. Abas pašvaldības projekta realizēšanā jau gada sākumā bija metušās ar pilnu sparu.

Viss raksts lasāms trešdienas, 31. augusta, avīzē Dienas Bizness!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas