Pēc šā portāla, Lietuvas valsts autoreģistra uzņēmuma "Regitra" un autotirgus pētījumu firmas "Autotyrimai" datiem, pērn Lietuvā bija 10,45 lietoti un jaunievesti automobiļi, rēķinot uz vienu jaunu. Latvijā šī attiecība bijusi četrreiz mazāka - 2,64, bet Igaunijā gandrīz septiņreiz mazāka - 1,5, vēsta "Ekonomika.lt".
Kopumā autotirgus Baltijas valstīs atgūstas - pērn pārdoto automobiļu skaits tikai par 1,6% atpalicis no 2008.gada rekordaugstajiem rādītājiem un sasniedzis 378 000.
"2012.gada rezultātus var atzīt par pārsteidzošiem," trešdien preses konferencē izteicies transporta sludinājumu portāla "Autoplius.lt" attīstības vadītājs Viktors Daukšs.
Pēc viņa sacītā, autotirgus kopējais apgrozījums pērn Baltijas valstīs sasniedzis 4,68 miljardus litu (954,7 miljonus latu), bet jaunu automobiļu pirkumu apgrozījums pārsniedzis 914 miljonus litu. Visvairāk jaunu automobiļu reģistrēts Igaunijā.
"Gada laikā jaunu automobiļu cenas augušas vidēji par 6,6%. Interesanti, ka igauņiem ir vairāk jaunu automobiļu nekā lietuviešiem un latviešiem kopā. Galvenais iemesls ir augstais dzīves līmenis. Igaunijā jauns auto maksā 10 000 eiro (7028 latu), un igauņi par piecām līdz sešām algām var nopirkt jaunu mašīnu, kamēr lietuvieši - tikai lietotu," norādījis eksperts.
Lietuvā visvairāk tiek pirkti "Fiat 500". Pērn pārdoti 683 šādi automobiļi. Otrajā vietā ar 475 vienībām ierindojies "Škoda Yeti".
Latvijā populārākais automobilis ir "Volkswagen Golf", Igaunijā - "Toyota Avensis".
Dīzeļauto popularitāte Lietuvā acīmredzami kritusies, un tam ir vairāki iemesli, pirmām kārtām - stingrākas tehniskās apskates prasības un arī benzīna un dīzeļdegvielas cenu izlīdzināšanās, atzinis Daukšs.
Aptaujājot 7000 "Autoplius.lt" apmeklētājus, atklājusies vēl viena zīmīga tendence - aptuveni puse respondentu atzinuši, ka savos automobiļos izmanto kontrabandas degvielu.
Runājot par ekoloģiskajiem automobiļiem, speciālists atzinis, ka pieprasījums pēc elektromobiļiem Baltijas valstīs joprojām ir pavisam neliels, bet hibrīdauto skaita ziņā lietuvieši visai būtiski apsteidz savas tuvākās kaimiņvalstis.
"Igauņi pērn nopirka 512 jaunus elektromobiļus, cerot veicināt plašāku to lietošanu valstī. Vienu daļu iegādājās uzņēmumi, bet liela daļa tā arī palika nepārdota. Latvieši pagājušajā gadā nopirkuši sešus automobiļus, bet lietuvieši - nevienu. Toties runājot par hibrīdauto, lietuvieši ir vadībā - pērn ievesti gandrīz 600, igauņiem bija ap simtu, bet latviešiem vēl mazāk."
Populārākie Lietuvā šobrīd ir 11 līdz 20 gadus veci automobiļi - tādu ir 725 000 jeb 59% no kopējā skaita. Vidējais automobiļa vecums Lietuvā pašlaik ir gandrīz 14 gadi.
"Lietuviešu gaume gandrīz nemainās. Populārākie pie mums joprojām ir "Voklswagen", "Audi", "Opel". Jau otro gadu aug "Opel" automobiļu skaits. Viena gada laikā tas palielinājies par 10 500, bet par 9400 jeb gandrīz piekto daļu pieaudzis "Toyota" markas automobiļu skaits," klāstījis Daukšs.
Lai gan pēc daudziem rādītājiem Lietuva atpaliek no Latvijas un Igaunijas, tomēr eksperts norāda, ka ievesto automobiļu kopējā skaita ziņā Lietuva četras reizes apsteidz Latviju un Igauniju. Vērojama arī tendence, ka latvieši un igauņi aizvien biežāk jaunu mašīnu brauc pirkt uz Lietuvu.
"Pēdējos trijos gados Lietuvā audzis sešus līdz desmit gadus vecu automobiļu skaits. 2010.gadā ievests 33 600 un pērn - 20 000 šādu auto. Jāatzīmē, ka pērn importēts arī par 4000 vairāk vienu līdz piecus gadus vecu automobiļu nekā 2010.gadā. Šīs pārmaiņas neļauj automobiļu parkam novecot," sacījis eksperts.
Vienlaikus pērn Lietuvā vienīgajā no Baltijas valstīm sarucis pārdoto jauno automobiļu skaits.