"Reorganizētā struktūra, pēc pašreizējā grafika, varētu sākt darboties 1.aprīlī," viņš teica.
Tukišs atzina, ka portālā "Delfi" publicētais Izglītības un zinātmes ministrijas (IZM) reorganizācijas plāns piektdien prezentēts ministrijas departamentu un citu atsevišķo struktūrvienību vadītājiem un līdz 27.janvārim IZM darbiniekiem ir iespēja iesniegt "alternatīvus skatījumus" ministra izstrādātajam projektam.
"Esošais piedāvājums ir nopietni izsvērts un tapis jau kopš novembra. To mainīt varētu, tikai ļoti būtiski argumentējot," uzsvēra Tukišs un piebilda, ka plāna izstrādē uzklausīti daudzu sociālo partneru un citu izglītības sistēmā iesaistīto viedokļi.
Ministra birojs paredz, ka ierosinājumi Ķīļa plānam būs un ministrs tos noteikti izskatīšot.
Tukišs pagaidām nevarēja atbildēt, vai reorganizācija varētu nozīmēt arī IZM darbinieku skaita samazināšanu, jo tas neesot pašmērķis. Līdz februāra vidum vēl tiks izvērtētas individuālu darbinieku un struktūrvienību funkcijas, pēc tam uz šo jautājumu varēšot atbildēt konkrētāk.
Portāls "Delfi" piektdien, atsaucoties uz tā rīcībā esošu informāciju, vēsta, ka saskaņā ar Ķīļa ieceri 39 struktūrvienību vadītāju vietā IZM varētu palikt 32.
Departamentu skaits tiktu samazināts no deviņiem līdz astoņiem, patstāvīgo nodaļu varētu būt septiņas līdzšinējo piecu vietā, taču būtiski saruktu departamentos iekļauto nodaļu skaits – no 25 līdz 17.
Ķīļa reforma paredz valsts sekretāra padotībā izveidot jaunu – Politikas iniciatīvu ieviešanas – departamentu, kuram no tagadējiem departamentiem tiek nodotas arī politikas plānošanas un izglītības finansēšanas stratēģijas funkcijas. Jaunā departamenta galvenais uzdevums būs nodrošināt reformu pasākumus un starptautiskās iniciatīvas.
Tagadējā Profesionālās izglītības un vispārējās izglītības departamenta funkcijas iecerēts sadalīt. Vispārējās izglītības departamentam tiks nodotas tā nosaukumā ietvertās funkcijas, savukārt Profesionālās izglītības un mūžizglītības departamentam iecerēts arī nodot mūžizglītības attīstības funkciju no tagadējā Politikas koordinācijas departamenta.
Ķīlis paredzējis arī apvienot Zinātnes, tehnoloģiju un inovāciju departamentu un Augstākās izglītības departamentu, pret ko iepriekš iebilda Latvijas Studentu apvienība (LSA). Departamentā plānots izveidot divas nodaļas – viena atbildētu par augstākās izglītības un zinātnes politiku, bet otra – par iestāžu pārvaldību. LSA iepriekš argumentēja, ka "departamentu apvienošanas gadījumā var vājināties studiju saistība ar darba tirgus prasībām, kas ir vairāk profesionālās izglītības lauciņā, un citi ar izglītību saistītie aspekti".
Politikas koordinācijas departamentu iecerēts likvidēt, jo tā funkcijas tiek pārdalītas starp citām struktūrvienībām, tostarp no jauna tiks izveidota Starptautisko lietu un finanšu instrumentu nodaļa tiešā valsts sekretāra vietnieka padotībā un Jaunatnes lietu nodaļa Sporta departamentā.
Ķīlis iecerējis apvienot Saimnieciskā nodrošinājuma un Iepirkumu nodaļu Administratīvajā departamentā (AD), kā arī Finanšu pārskatu un Grāmatvedības nodaļu Finanšu departamentā.
Plāns paredz arī izformēt Informācijas tehnoloģiju departamentu, tā Informāciju sistēmu nodaļu nododot AD, bet atlikušās funkcijas iecerēts nodot tieši valsts sekretāra padotībā jaunizveidotai IT attīstības projektu nodaļai.