"Sliktā ziņa pasažieriem ir tā, ka lidojumos uz rietumiem būs jācīnās ar stiprāku pretvēju," paziņoja pētījuma vadītājs Pols Viljamss, kurš ir atmosfēras zinātnieks Redingas Universitātē Lielbritānijā."Labā ziņa ir tā, ka lidojumiem uz austrumiem palīdzēs stiprāks ceļavējš, bet tas nebūs pietiekams, lai kompensētu ilgākus lidojumus uz rietumiem. Tīrais rezultāts ir tāds, ka lidojumi turp un atpakaļ kļūs ievērojami garāki," sacīja Viljamss.Viljamss ar savu komandu izmantoja klimata modeļu imitācijas, lai prognozētu vēju izmaiņas, un tās iekļāva reisu maršrutēšanas programmā.Viņi pamatoja savu modelēšanu ar to, ka oglekļa dioksīda koncentrācija atmosfērā ir pieaugusi no 280 daļiņām uz miljonu (ppm) pirmsindustriālajā periodā līdz 400 ppm pašlaik, bet var sasniegt 560 ppm jau šajā gadsimtā, ja valstis ievērojami nesamazinās emisijas, ko rada ogļu, naftas un gāzes sadedzināšana.
Klimata izmaiņas palēninās un sadārdzinās transatlantiskos lidojumus
Klimata izmaiņu pastiprināti vēji palēninās avioreisus starp Ziemeļameriku un Eiropu, sadārdzinot degvielas izmaksas un palielinot oglekļa dioksīda emisijas, kuras jau ir izraisījušas klimata izmaiņu problēmu, teikts trešdien publicētā pētījumā.Klimata izmaiņas padarīs spēcīgāku gaisa strāvplūsmu, kas lielā augstumā šķērso Atlantijas okeānu virzienā no rietumiem uz austrumiem, teikts pētījumā Fizikas institūta žurnālā Environmental Research Letters.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.