Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā 0 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

KNAB vērtē, vai Saskaņa nav pārkāpusi aģitācijas noteikumus Facebook

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) vērtē, vai partija Saskaņa nav pārkāpusi priekšvēlēšanu aģitācijas noteikumus sociālajā tīklā Facebook, reģistrējot kontu Saskaņa online kā ziņu un mediju vietni.

Kontā partija paziņojusi, ka tā ir partijas informatīvā lapa. Materiālus gatavojot un ievietojot partijas aktīvisti. Publicēto materiālu reklāmu apmaksājot Saskaņa, bet atskaites par maksājumiem pirmsvēlēšanu laika posmā, kā arī par citiem laika posmiem, tiekot iesniegtas KNAB atbilstoši likuma prasībām.

KNAB aģentūrai LETA teica, ka birojs ir informēts par šo situāciju un nosūtījis Facebook informāciju par to, ka šajā gadījumā partija reģistrējusi sevi Facebook kā medijs, nevis politiskā partija. "Arī KNAB vērtē šo situāciju, lai pārliecinātos, vai nav pazīmes, kas liecinātu par priekšvēlēšanu aģitācijas noteikumu neievērošanu," norādīja birojā.

Saskaņas priekšsēdētājs Nils Ušakovs aģentūrai LETA vien atzina, ka sociālajā vietnē ir divas lapas - viena esot partijas lapa, bet otrā esot "partijas informatīvā lapa".

Jau ziņots, ka 26.janvārī oficiāli sākās 120 dienu ilgais priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanām. Šajā laikā partijām atļauts izvietot apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kuri līdz pagājušā gada 27.decembrim ir deklarējuši priekšvēlēšanu aģitācijas izcenojumus.

Lai novērstu negodprātīgu konkurenci starp deputātu kandidātiem, kas ieņem amatus pašvaldībās vai valsts iestādēs, un citiem deputātu kandidātiem, kā arī, lai nepieļautu kāda politiskā spēka reklamēšanu par nodokļu maksātāju naudu, ir aizliegts izmantot administratīvos resursus priekšvēlēšanu aģitācijai.

Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus vēlēšanu dienā un dienu pirms vēlēšanu dienas izvietot aizliegts radio un televīzijas programmās, publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos. Tāpat aģitāciju aizliegts izvietot valsts un atvasinātu publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī publisko elektronisko sakaru tīklos, tai skaitā internetā.

Partijas un partiju apvienības, kas iesniegušas deputātu kandidātu sarakstu, priekšvēlēšanu izdevumos varēs tērēt līdz 430 221 eiro.

Savukārt viena nesaistīta persona jeb persona, kas aģitē savā vārdā un kas nav saistīta ar partiju un konkrēto kandidātu, priekšvēlēšanu aģitācijai drīkstēs iztērēt 6450 eiro, kas atbilst 15 minimālajām mēnešalgām.

Šoreiz tiks ierobežoti arī Eiropas politisko partiju izdevumi priekšvēlēšanu aģitācijai savā vārdā. Proti, tās šim mērķim varēs izmantot 43 022,14 eiro jeb 10% no nacionālajām partijām un to apvienībām noteiktajiem priekšvēlēšanu tēriņiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas