Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +14 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 28. septembris
Sergejs, Svetlana, Lana

Kots: Vispirms jāsakārto sabiedriskie mediji, nevis jāaizliedz tajos politiskā reklāma

Pirms sabiedriskajos medijos aizliegt maksas aģitāciju priekšvēlēšanu laikā, būtu jāsakārto mediji un jārada stabils to finansēšanas modelis, intervijā Latvijas Radio trešdien sacīja Latvijas Televīzijas (LTV) ģenerāldirektors Edgars Kots."Tiek paziņots, ka piešķirti 500 000 latu politiskajām partijām.

Kad sabiedriskie mediji prasa naudu, naudas nav. Tagad tiek paziņots ‒ gribam aizliegt politisko reklāmu. Bet tad varbūt sākam no otras puses? Beidzot sakārtojam valstī sabiedrisko mediju, radām stabilu finansēšanas modeli un pēc tam sākam runāt par aizliegumiem," teica E.Kots.E.Kots un Latvijas Radio ģenerāldirektors Jānis Siksnis vērsa uzmanību, ka nav skaidrības, kā tiks kompensēti mediju ieņēmumi no politiskajām reklāmām. LTV kopš 2005.gada no politiskās reklāmas nopelnījusi pusotru miljonu latu, par ko arī uz priekšdienām plāno atjaunot pamatlīdzekļu fondu, savukārt Latvijas Radio katru gadu, kad notiek priekšvēlēšanu kampaņa, no politiskajām reklāmām ieņem vidēji virs 100 tūkstošiem latu."Tas ir tīrais zaudējums, kuru mums neviens pagaidām nevar pateikt, kā kompensēs," paskaidroja J.Siksnis. Viņš arī uzsvēra, ka nav skaidrs ne tikai finansiālais, bet arī satura aspekts ‒ kā sabiedriskajam radio šī reklāma būs jāatspoguļo un kā partijas to izmantos."Šāds priekšlikums ierobežo televīzijas un radio, bet cīņa jau tāpat saglabāsies un tās reklāmas tiks izvietotas daudz dažādās vietās. Tas ir jautājums ‒ ja aizliedz [reklāmu], varbūt jāaizliedz visiem. Paziņojam, ka politiskās reklāmas šajā valstī nebūs, visiem politiķiem un deputātiem jābrauc uz kultūras namiem, jātiekas ar iedzīvotājiem pa tiešo, bet reklāma kā tāda nepastāv ‒ tas būtu pietiekami interesants priekšlikums," sprieda Kots.Jau vēstīts, ka Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) piektdien organizēs viedokļu apmaiņu par iespējamu maksas aģitācijas aizliegumu elektroniskajos medijos priekšvēlēšanu laikā, ko jaunā padome konceptuāli ir atbalstījusi.Pašlaik Saeimā top jauns likumprojekts, kas regulēs aģitāciju priekšvēlēšanu laikā. Iecerēts arī aizliegt maksas aģitāciju, tā vietā piedāvājot lielākas iespējas politiskajiem spēkiem klāstīt savus piedāvājumus bez maksas. "Vienotība" iesniegusi priekšlikumu par 40 minūtēm labākajā ētera laikā katrai no partijām. Pašlaik likums paredz tiesības uz 20 minūtēm bezmaksas aģitācijas raidlaika Latvijas Televīzijā un Latvijas Radio.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas