IZM apkopojusi informāciju par izglītojamo skaitu pašvaldību padotībā esošajās izglītības iestādēs uz šā gada 2.septembri.
No kopējā izglītojamo skaita 1.-12.klasē mācības sāka 204 891 skolēns, pirmsskolas obligātajā sagatavošanā no piecu gadu vecuma mācības sāka 41 861 bērns, pašvaldību profesionālajās izglītības iestādēs - 1361 audzēknis.
Skolēnu skaits 1.-12.klasē sarucis par 3086 jeb 1%, pašvaldību profesionālajās izglītības iestādēs audzēkņu skaits samazinājies par 149 jeb 10%, bet piecgadīgo un sešgadīgo bērnu skaits palielinājies par 1077 jeb 3%.
Šogad par 887 izglītojamajiem jeb 1% pieaudzis skolēnu skaits 1.-4.klasē, savukārt par 3830 izglītojamajiem jeb 9% sarucis vidusskolēnu skaits 10.-12.klasē. Ministrija gan norāda, ka abos mācību gados nav mainījusies skolēnu skaita proporcija pa klašu grupām. 1.-4.klasē ir 36% bērnu, 5.-9.klasē 44% un 10.-12.klasē 20% skolēnu.
Mazajās skolās mācības šogad sākuši 13 344 skolēni, kas ir 7% no kopējā izglītojamo skaita valstī 1.-12.klasē. Salīdzinājumā ar pagājušo mācību gadu šis īpatsvars ir samazinājies par 83 skolēniem jeb 1%.
IZM vērš uzmanību, ka kopējais izglītojamo skaits pašvaldības izglītības iestādēs atšķiras no valsts finansētā izglītojamo skaita. Galvenokārt šīs atšķirības radušās, jo valsts finansē bērnu, kuri apgūst pirmsskolas izglītības programmu speciālajās pirmsskolas izglītības iestādēs, līdz 5 gadu vecumam izglītošanu speciālajās internātskolās, rehabilitācijas centros, taču šie bērni netiek uzrādīti kopējā izglītojamo skaitā.
Tāpat arī situāciju ietekmē tas, ka pašvaldību profesionālajās izglītības iestādēs finansējums tiek nodrošināts no valsts un Eiropas Sociālā fonda (ESF). Audzēkņiem, kuri apgūst ESF finansētās izglītības programmas kvalifikācijas iegūšanai pēc vidējās izglītības ieguves, valsts finansējums netiek nodrošināts.