Iepriekšējo gadu laikā novērojama pakāpeniska kravu apjoma palielināšanās satiksmē starp abām valstīm – ja 2009.gadā kravu pārvadājumi starp abām valstīm sastādīja 1,15 miljonus tonnu, tad 2012. pārvadāti 2,6 miljoni tonnu. Savukārt šī gada septiņos mēnešos pārvadājumi sastādīja jau 1,9 miljonus tonnu, kas ir par 35% vairāk nekā pērn šajā periodā. Ievērojamākais pieaugums kravu pārvadājumos vērojams akmeņogļu, naftas produktu un kokvilnas kravām. Naftas produkti virzienā no Kazahstānas šogad pārvadāti 1,12 milj. tonnu apjomā, savukārt ogļu kravas sastādīja 1,16 milj. tonnu.
"Kazahstānas dzelzceļš Latvijas dzelzceļam jau ilgus gadus ir lielisks sadarbības partneris, un šogad mums izdevās ievērojami palielināt pārvadāto kravu apjomu no Kazahstānas – tas ir lielisks mūsu veiksmīgās un ciešās sadarbības rezultāts. LDz jau vairākus gadus strādā pie kravu pārvadājumu diversificēšanas," skaidro U.Magonis.
LDz koncernā ietilpstošā SIA LDz Cargo loģistika vadības pārstāvji 5. jūnijā Transport logistic izstādes ietvaros Minhenē parakstīja sadarbības līgumu ar Kazahstānas loģistikas kompāniju Kedentransservis, kas pavērs LDz ceļu uz Ķīnas tirgu – šīs valsts kravu piesaisti un loģistiku. Saskaņā ar parakstīto līgumu LDz Cargo loģistika kļūst par Kedentransserviss oficiālo aģentu Latvijas teritorijā un ir tiesīga slēgt līgumus Kedentransserviss vārdā kravu pārvadājumu organizēšanai.
"Kazahstānas loma Āzijas reģionā ir ļoti nozīmīga. Caur šo valsti tiek pārvadātas NATO kravas uz Afganistānu un mēs ceram, ka sadarbībā ar Kazahstānas dzelzceļu mums izdosies piesaistīt kravas no Ķīnas tirgus. Esam gandarīti, ka Kazahstānas dzelzceļš novērtē mūsu sadarbību un plāno to attīstīt," piebilst U.Magonis.