LDz pārstāve Ella Pētermane informēja, ka Bērziņš tikās ar Gerhardu, kā arī lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības Latraps un Vidzemes un Latgales lauksaimnieku uzņēmumu kooperatīva VAKS pārstāvjiem.
Saskaņā ar lauksaimnieku prognozēm šogad varētu būt labs ražas gads. Jau patlaban ir sākusies labības novākšana, un sadarbības Latraps un VAKS graudu kravas pa dzelzceļu tiek vestas uz Liepājas graudu termināli, lai vēlāk tās krautu uz kuģa. Tāpat jau ir pieteikti pārvadājumi uz augustu lielos apmēros, kad graudu novākšanas sezona ritēs pilnā sparā.
Vērtējot līdzšinējo sadarbību graudu pārvadājumos pa dzelzceļu, Gerhards pauda gandarījumu, ka graudkopības nozare domā par nākotnes iespējām un pie to īstenošanas aktīvi strādā, tāpēc ļoti būtiska ir visu iesaistīto pušu sadarbība un piedāvāto iespēju izmantošana. Viena no šīm iespējām ir iekšzemes pārvadājumi pa dzelzceļu, kas ir izdevīgi un operatīvi spēj nogādāt kravas līdz ostām, tādējādi stiprinot Latvijas graudkopju pozīcijas pasaules tirgū.
"Jāņem vērā, ka šobrīd Eiropas Komisijas un Latvijas prognozes liecina par to, ka eksportējamo graudu apjoms salīdzinājumā ar 2018.gadu var ievērojami palielināties - par līdz pat 50%. Tādēļ ir būtiski veidot iekļaujošu iesaistīto pušu sadarbību, lai arvien veicinātu Latvijas graudu eksportu, izmantojot dzelzceļa infrastruktūru. Salāgojot iekšējos maršrutus, kopīgiem spēkiem var arvien efektīvāk izmantot Latvijā esošo dzelzceļa infrastruktūru, lai ar katru gadu varētu arvien vairāk palielināt eksportēto graudu apjomu," pauda zemkopības ministrs.
Bērziņš norādīja, ka LDz sadarbība ar graudkopības nozari pēdējos gados ir arvien uzlabojusies, un tas ir redzams arī pārvadāto graudu kravu apjomā.
Tikšanās laikā gan Bērziņš, gan arī LDz meitassabiedrību SIA LDZ Cargo un SIA LDz Loģistika vadība apliecināja, ka aktīvajā pārvadāšanas sezonā graudkopji tiks nodrošināti ar visiem pieejamajiem vagoniem, lai pa dzelzceļu graudu raža tiktu operatīvi nogādāta galamērķī. Vienlaikus Bērziņš uzsvēra, ka jebkurš jautājums tiks operatīvi risināts, lai pārvadājumi noritētu bez aizķeršanās.
Viens no aktuālajiem jautājumiem, kas kavē veiksmīgu pārvadājumu organizēšanu, ir graudu uzglabāšana vagonos. Gan zemkopības ministrs, gan LDz vadība, kā arī graudkopības kooperatīvu pārstāvji atzina, ka šādi gadījumi ir jānovērš, jo tas kaitē gan pašiem graudkopjiem, gan arī kavē operatīvu pārvadājumu organizēšanu pa dzelzceļu.
Pārrunājot efektīvu iekšzemes pārvadājumu pakalpojuma izmantošanu, graudkopības kooperatīvu pārstāvji apliecināja, ka ir gatavi sadarboties ar citām nozarēm, lai šī pakalpojuma izmantošana būtu pēc iespējas izdevīgāka arī periodos, kad netiek pārvadāts liels graudu apjoms.
Toms
Erika