Lidosta izbraukuma sēdē vēlas komisijas deputātus klātienē iepazīstināt ar uzņēmuma attīstības mērķiem, plānotajiem vērienīgajiem investīciju projektiem, kā arī aktuālo situāciju un veiktajiem pasākumiem, lai nodrošinātu pasažieru apkalpošanas kvalitāti. Kopumā uzņēmums ir investējis infrastruktūrā vairāk nekā 250 miljonus eiro, attīstot lidlauku un pasažieru termināli. Ņemot vērā Eiropas Komisijas Pamatnostādnes par valsts atbalstu lidostām un aviokompānijām, visas investīcijas ir veiktas no uzņēmuma pašu līdzekļiem, bez valsts atbalsta, turklāt maksājot dividendēs valstij 80% no uzņēmuma peļņas, norāda Karnīte.
"Lidosta šobrīd strādā pie vairākiem īstermiņa un ilgtermiņa risinājumiem, lai celtu pasažieru un gaisa kuģu apkalpošanas infrastruktūras kapacitāti, attīstītu jaunus biznesa virzienus lidostā un nodrošinātu augstu pasažieru apkalpošanas kvalitāti. Nozīmīgākais no šiem projektiem ir pasažieru termināla publiskās daļas paplašinājuma un savienojuma ar Rail Baltica dzelzceļa staciju būvniecība, kas ļaus Rīgas lidostai apkalpot līdz pat 10 miljoniem pasažieru. Jaunais terminālis pašlaik ir projektēšanas stadijā un to plānots pabeigt līdz 2024.gadam," teikts paziņojumā.
"Kā liecina statistikas dati par 9 mēnešiem, pasažieru skaits lidostā Rīga šogad, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ir pieaudzis par gandrīz 11,5%. Vidēji lidosta Rīga apkalpo 12 000 pasažieru dienā, 600 - 1000 pasažieru stundā. Strauji augošais pasažieru skaits prasa lielāku lidostas resursu iesaisti un efektīvus risinājumus pasažieru plūsmas organizēšanā. Vienlaikus esošā termināļa iespējas un kapacitāte ievērojami ierobežo iespējamos risinājumus, tomēr lidosta ir radusi iespēju ierobežotas telpu platības apstākļos paplašināt drošības kontroles zonu ar vairākām līnijām un pašlaik strādā pie risinājumiem, lai izveidotu vēl papildus līnijas," uzsver Karnīte.
Jau ziņots, daudzi cilvēki sociālajos tīklos publicējuši fotogrāfijas ar lielām pasažieru rindām uz drošības kontroli lidostā un pauduši savu neizpratni un sašutumu.
Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Jānis Vitenbergs (KPV LV) pieprasīs lidostas vadību klātienē skaidrot situāciju lidostā.
"Valsts gadiem ilgi ir strādājusi un ieguldījusi lidostas attīstībā pietiekami apjomīgas investīcijas, lai tā varētu nodrošināt atbilstošus apstākļus un būt līdere starp Baltijas lidostām. Šobrīd lidostā rindas tikai pieaug un nekas neliecina, ka tās samazināsies. Tās ir kļuvušas par valsts problēmu, kas var negatīvi ietekmēt tūrisma nozari un valsts reputāciju," norāda Vitenbergs.
Ja lidostas vadība nespēs sniegt pārliecību par situācijas sakārtošanu, tad šo jautājumu jau skatīs Tautsaimniecības komisijā, piesaistot par iestādi atbildīgo ministriju. Par situāciju lidostā Tautsaimniecības komisijas vadītājs ir saņēmis arī sūdzības no tūrisma nozares pārstāvjiem.
!
!
?