Lai to izdotos paveikt, lidosta pērn 21.decembrī izsludinājusi konkursu "Par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi VAS Starptautiskā lidosta Rīga teritorijā un tās īstenošanu". Pieteikšanās termiņš ir šā gada 19.janvāris.
Vilcāns skaidroja, ka patlaban lidostas Rīga teritorijā tiek sniegti dažāda veida pasažieru pārvadājumu pakalpojumi, tai skaitā, starppilsētu un tālsatiksmes autobusu pakalpojumi, mikroautobusu pakalpojumi, pilsētas satiksmes autobusu pakalpojumi un taksometru pakalpojumi.
"Ņemot vērā, ka aizvien vairāk cilvēku izmanto lidostas infrastruktūru, šobrīd ir svarīgi pārskatīt tās izmantošanas noteikumus ne tikai no efektivitātes, bet arī drošības aspekta. Izstrādājot jauno stratēģiju, konkursa uzvarētājam būs jāņem vērā gan saimnieciskais un finansiālais aspekts, jāparedz visiem normatīvajiem aktiem atbilstošu visaugstāko drošības prasību izpilde un ievērošana, gan arī pakalpojumu kvalitātes kritēriji," norādīja Vilcāns.
Lai piedalītos konkursā, pretendentiem ir jāiesniedz dokumenti, saskaņā ar konkursa nolikumu, kuru ikviens pretendents var saņemt lidostas Rīga administrācijā. Pretendentam jāiesniedz Uzņēmumu reģistra izziņa par to, ka nav reģistrēta maksātnespēja un tas neatrodas likvidācijas stadijā, Valsts ieņēmumu dienesta izziņa par to, ka pretendentam nav nodokļu parādu, iepriekšējā gada darbības pārskats un citi. Pretendentam ir arī jāiesniedz apliecinājums, ka tam ir pieredze pasažieru pārvadāšanas pakalpojumu sniegšanā vai satiksmes organizēšanā, kā arī apliecinājumi par iesaistītajiem ekspertiem un speciālistiem.
Lēmums par šāda konkursa izveidi skaidrojams ar to, ka pēdējo gadu laikā ievērojami audzis ne tikai piedāvāto galamērķu skaits, bet arī apkalpoto pasažieru un pārkrauto kravu apjoms.
"Lai veicinātu lidostas pamatpakalpojuma - regulāras pasažieru gaisa satiksmes nodrošināšana - pieejamību un nākotnē kāpinātu pārvadāto pasažieru apjomu, kā arī uzlabotu pašreiz sniegto pakalpojumu kvalitāti un lidostas infrastruktūru izmantotu vēl efektīvāk, lidosta Rīga ir pieņēmusi lēmumu izsludināt konkursu, kura rezultātā tiks izstrādāta un īstenota pasažieru pakalpojumu organizēšanas stratēģija," uzsvēra Vilcāns.
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka 2017.gada martā Augstākās tiesas (AT) Administratīvo lietu departaments atstāja negrozītu spriedumu, ar kuru starptautiskajai lidostai Rīga tika uzlikts par pienākumu demontēt automātisko barjeru, kas ierobežoja piekļūšanu taksometru stāvēšanas joslai. Barjera bija lidostas teritorijā taksometru stāvēšanas joslā pie lidostas termināļa, kurā pasažieri ierodas Rīgā, tas ir, pie atlidošanas jeb tā sauktā zelta kilometra. Tāpat tiesa uzdeva atcelt ceļa zīmi "Iebraukt aizliegts" un papildzīmi "Izņemot ar lidostas atļaujām".
Pildot tiesas lēmumu, no 6.septembra taksometru līnija starptautiskajā lidostā Rīga ir iekļauta īstermiņa autostāvvietā P1. Lidosta gan kritizēja tiesas pozīciju, uzsverot, ka attiecīgais lēmums saistībā ar ierobežoto piekļuvi taksometru stāvēšanas joslai lidostas teritorijā ir pretrunā ar starptautiskajiem un nacionālajiem normatīvajiem aktiem par civilās aviācijas drošību un tas ne tikai būtiski ietekmēs lidostas darbu, bet arī apdraud Latvijas kā Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) līgumslēdzējvalsts saistību izpildi.
Starptautiskā lidosta Rīga ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. No lidostas Rīga ziemas sezonā iespējams doties uz vairāk nekā 70, bet vasaras sezonā - uz gandrīz 90 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības. 2017.gada 11 mēnešos lidosta Rīga apkalpoja vairāk nekā 5,6 miljonus pasažieru - gandrīz 45% no kopējā Baltijas valstu pasažieru skaita.