Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

LTV atbalsta sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus

Sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus būtu atbalstāma, intervijā aģentūrai LETA atzina VAS Latvijas Televīzija (LTV) valdes priekšsēdētājs Ivars Belte. Viņš norādīja, ka Latviju kā nelielu valsti tiešā veidā ietekmē citu valstu televīzijas kanālu retranslācijas. Tādēļ, lai stiprinātu Latvijas medijus un informatīvu telpu, būtu prātīgi runāt par sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus. Taču tad būtu jārisina finansiālie aspekti.

"Latvijā sabiedriskie mediji vienmēr ir bijuši tādā pabērna lomā un vienmēr ir staigājuši ar pastieptu roku. Tādēļ, ja atskaita nepieciešamās investīcijas, kaut kā sanāk, ka saturam nekad nepietiek. Manuprāt, ja šos jautājumus beidzot izdotos sakārtot saprātīgā veidā, rezervējot budžetu sabiedriskajiem medijiem, tad mēs ļoti labprāt pildītu savu misiju, orientētos uz sabiedrisko pasūtījumu un mazāk cīnītos par reklāmas ieņēmumiem un reitingiem," teica Belte.

Viņš arī prognozēja, ka tuvākajos gados sabiedriskie mediji izies no reklāmas tirgus, taču nav zināms, kurā gadā precīzi tas notiks. "Mēs viennozīmīgi par to iestātos. Tikai mēs gribētu, lai tiek izvērtēts kompensējamā finansējuma apmērs un to darītu neatkarīgi auditori," pauda LTV valdes priekšsēdētājs.

Viņš atzina, ka patlaban valdībai, visticamāk, nav naudas, lai nodrošinātu nepieciešamo finansējumu sabiedrisko mediju ieziešanai no tirgus. Taču nauda varētu atrasties, ja sabiedriskie mediji kļūtu par lielāku prioritāti un vairāk nonāktu valdības dienas kārtībā.

Saskaņā ar LTV aplēsēm sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus prasītu 7,5-8,5 miljonus eiro no valsts budžeta, kas nav tik milzīga summa, lai par to runātu gadiem ilgi. "Domāju, ka nākamajos gados šī tēma aktualizēsies, jo, runājot par informatīvo telpu, mēs runājam arī par valsts drošību," teica Belte.

Darbības nodrošināšanai LTV no valsts budžeta saņem apmēram 60%, savukārt pārējā summa tai jānopelna ar tiešo darbību un reklāmas ieņēmumiem. LTV ir sabiedriska raidorganizācija, kuras darbību uzrauga Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome. 2015.gadā LTV strādāja ar 16,95 miljonu eiro apgrozījumu un 1,198 miljonu eiro zaudējumiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas