SIA Aips pakalpojumus maršrutā Bauska-Rīga aprīlī izmantojuši par 800 cilvēkiem mazāk nekā martā. U. Kolužs stāsta, ka nekad agrāk tāds braucēju kritums aprīlī nav bijis. "Parasti pavasarī iedzīvotāju rosība palielinās, taču tāds dramatisks kritums kā šogad nav bijis," stāsta uzņēmējs.
Portāls atgādina, ka no 1. aprīļa Autotransporta direkcija (ATD) noteica maksu par braucienu no Bauskas līdz Rīgai paaugstināt par 15 santīmiem. SIA Aips iebilda pret šādu lēmumu, taču pārvadātāja protesti netika ņemti vērā.
ATD valdes loceklis Modris Jaunups marta beigās atzina, ka sākumā prognozējams pasažieru skaita kritums, bet vēlāk cilvēki pieradīs pie jaunajām cenām un brauks tāpat kā iepriekš. Viņš arī noraidīja U. Koluža apgalvojumu, ka maksas paaugstināšana Bauskas-Rīgas līnijā veicinās nelegālo uzņēmējdarbību. Ierēdnis vēl piebilda, ja pasažieru skaita kritums radīs zaudējumus pārvadātājam, domās par to kompensēšanu.
"Skaitļi skaidri pierāda, ka braukšanas maksas paaugstināšana nav bijusi pareiza. Mēs pret to iebildām, jo Rīgas līnijā strādājam bez valsts atbalsta. Tagad, kad radušies zaudējumi, valstij tos pienāksies kompensēt. Kur te ir loģika? 800 pasažieru mazāk, tas nav tikai tāpēc, ka cilvēki pēkšņi atteikušies pārvietoties. Es zinu, ka pieaudzis to skaits, kas brauc ar nelegālajiem. Par to norādīju arī nesenajā sarunā direkcijā. Taču manus argumentus, kā vienmēr, ignorēja," tā U. Kolužs.
Bauskas Dzīve sazinājās ar kādu baušķenieku, kurš vairākus gadus regulāri brauc uz darbu Rīgā. Vīrietis, kurš nevēlējās publiski paust savu vārdu, atzina, ka papildus 30 santīmu dienā par biļeti var atlicināt. Tomēr viņš zina vairākus paziņas, kas autobusa vietā tagad izmanto nelegālos pārvadātājus. "Viens veids, kā Aips varētu atgūt daļu braucēju, būtu ērtāku autobusu sagādāšana. Protams, arī braukšanas maksu varētu samazināt līdz agrākajiem diviem latiem. Tas, starp citu, bija arī ērtāk, nekā tagad ņemties vēl ar tiem santīmiem," tā pastāstīja pasažieris.