Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) mājaslapā atrodamā informācija liecina, ka preses izdevumos cenu lielums ir atkarīgs no tā, kādā apjomā un kurā lapaspusē politiskā reklāma izvietota. Cenas svārstās no pārsimt līdz pat teju 2000 latiem. Kopumā biroja izcenojumus iesnieguši vismaz 96 preses izdevumi un interneta portāli.
Reģionālajos preses izdevumos, kuriem tirāža nav liela, reklamēties partijām iznāk lētāk. Reklāmas izmaksas ir lielākas proporcionāli populārākiem preses izdevumiem, kuriem tirāža ir vismaz vairāki desmiti tūkstošu.
Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) mājaslapā publicēti divu sabiedrisko mediju - Latvijas Televīzijas un Latvijas Radio - dati, kā arī 15 komerciālo televīziju un 36 komerciālo radio. Tā, piemēram, kanālā "LNT" viena reklāmas sekunde vakarā pēc plkst.20 maksā 70 latus, bet vakaros sekundes cena kanālā "TV3" ir 110 lati.
KNAB un NEPLP iesniegtie izcenojumi pēc to publiskošanas nav grozāmi.
Lai arī preses izdevumiem un reklāmas pakalpojumu sniedzējiem internetā vakar bija pēdējais termiņš, līdz kuram nosūtīt KNAB noteiktos priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus, KNAB preses sekretārs Andris Vitenburgs aģentūrai LETA pieļāva, ka izcenojumi ir nosūtīti pa pastu ar vakardienas pasta zīmogu.
Ja izcenojumi nebūs iesniegti, tad būs aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitāciju.
Jau ziņots, ka saistībā ar 1.jūnijā plānotajām pašvaldību vēlēšanām laiks no 2.februāra līdz vēlēšanu dienai saskaņā ar likumu ir priekšvēlēšanu aģitācijas periods, kura laikā aģitācijas veikšana un aģitācijas materiālu izvietošana televīzijā un radio, preses izdevumos, internetā un publiskās vietās notiek atbilstoši likumā noteiktajai kārtībai.
Preses izdevumiem un reklāmas pakalpojumu sniedzējiem internetā ir pienākums līdz 17.janvārim nosūtīt KNAB noteiktos priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus, ieskaitot plānotās atlaides un to piemērošanas kritērijus. Savukārt elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem minētie izcenojumi jānosūta Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP). Šie izcenojumi pēc to publiskošanas nav grozāmi.
Reklāmas pakalpojumu sniedzējiem ir aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus par augstāku vai zemāku cenu, nekā norādīts šajos izcenojumos. Elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, preses izdevumiem un reklāmas pakalpojumu sniedzējiem internetā ir aizliegts par samaksu izvietot aģitācijas materiālus priekšvēlēšanu periodā, ja tie nav nosūtījuši KNAB vai NEPLP šos izcenojumus atbilstoši likuma prasībām.
Aģitācijas veicējiem vai to pilnvarotajām personām līgumi par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu jāslēdz tieši un nepastarpināti tikai ar reklāmas pakalpojumu sniedzēju. Gan aģitācijas veicējiem, gan personām, kuras vienojušās ar aģitācijas veicēju par aģitācijas materiālu izvietošanu televīzijas un radio programmās, preses izdevumos, internetā un publiskās vietās, ir pienākums nosūtīt KNAB paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu.
Tāpat aģitācijas veicējiem ir jānosūta KNAB paziņojums par priekšvēlēšanu izdevumu izmantošanu saistībā ar labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu, pabalstu un ziedojumu veikšanu.
Ar partijām, to apvienībām un vēlētāju apvienībām nesaistītās personas, kuras savā vārdā veic priekšvēlēšanu aģitāciju, reklāmas izvietošanai, pasta izdevumiem un labdarības pasākumu finansēšanai, sponsorēšanai ir noteikts izmantojamo līdzekļu ierobežojums - 3000 latu.
KNAB vērš uzmanību, ka 1.janvārī stājās spēkā grozījumi Politisko organizāciju finansēšanas likumā, kas nosaka jaunus ierobežojumus attiecībā uz politisko partiju priekšvēlēšanu izdevumiem par reklāmas izvietošanu un labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu. Minētajiem izdevumiem drīkst izlietot summu, kas nepārsniedz 18,56 santīmus uz katru vēlētāju iepriekšējās attiecīgās pašvaldības domes vēlēšanās.