Kopumā tiks saglabāts šobrīd spēkā esošais tiesiskais regulējums attiecībā uz transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un aprīkojuma novērtēšanu transportlīdzekļu tehniskajā apskatē, taču jaunajos noteikumos tiek pārņemta Eiropas Savienības (ES) direktīva par tehnisko apskati.
Atbilstoši direktīvai Ministru kabineta noteikumos tiks nostiprinātas prasības, kas jau šobrīd tiek īstenotas attiecībā uz tehniskās apskates stacijām un to aprīkojumu, inspektoru kvalifikāciju, apskates procesa un kvalitātes uzraudzību, skaidroja CSDD pārstāvji.
Turklāt atbilstoši direktīvai tiks precizētas un atsevišķos gadījumos arī paaugstinātas prasības attiecībā uz atsevišķu trūkumu vai bojājumu vērtējumiem tehniskajā apskatē, piemēram, transportlīdzekļa bremžu darbība, gaismas ierīces.
Tāpat jaunajos noteikumos būs izmaiņas transportlīdzekļu trūkumu un bojājumu numerācijā un turpmāk tā būs vienota visā ES. Tas nozīmē, ka, iegādājoties automobili jebkurā ES valstī, pēc trūkumu un bojājumu numerācijas varēs ērti pārliecināties par pēdējā tehniskajā apskatē fiksētajiem trūkumiem un bojājumiem, norādīja CSDD.