Vakar kuģa Scot Isles apkalpe izplatīja trauksmes signālu, uz ko atsaucās Latvijas un Zviedrijas glābēji, vēsta Zviedrijas mediji.
Kā vēsta laikraksts The Local, kuģim izkustējusies krava, kā dēļ tas bīstami sasvēries uz vienu pusi.
Baltijas jūrā pirmdien viļņi sniedzās trīs līdz piecu metru augstumā. Jūrā arī bija slikta redzamība, bieza migla un vēja ātrums sniedzās līdz 15 metriem sekundē.
Zviedrijas Krasta apsardze palīgā kuģim nosūtīja helikopteru, taču kravas kuģa kapteinis atteicās no piedāvājuma evakuēt apkalpi un nolēma turpināt ceļu uz Latviju.
No Latvijas puses kuģim pretī devās velkonis un glābēju kuģis, kas pavadīja Scot Isles ceļā uz Liepājas ostu.
Jūras spēku flotiles (JSF) Krasta apsardzes dienesta sabiedrisko attiecību speciāliste Ulbina aģentūru LETA informēja, ka pirmdien plkst.9.25 JSF Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs no Zviedrijas Apvienotā Jūras un gaisa meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra (JRCC Sweeden) saņēma informāciju, ka sauskravas kuģis Scot Isles, kas atradās aptuveni 60 jūras jūdzes jeb 100 kilometrus no Liepājas ostas, lielās sānsveres dēļ ir kuģošanai bīstamā situācijā, un kuģa apkalpei draud dzīvības briesmas.
Lai evakuētu cilvēkus, pēc JRCC Sweeden lūguma glābšanas darbos tika iesaistīts Gaisa spēku aviācijas bāzes helikopters Mi-17 (LAF-104), taču pēc kuģa kapteiņa lēmuma evakuācija tika atcelta.
Palīdzības sniegšanā tika iesaistīti pasažieru kuģis Regina Baltica un Liepājas ostā dežūrējošais Valsts Robežsardzes kuģis Tīra, kas sauskravas kuģi pavadīja uz Liepājas ostu. Gatavībā bija arī JSF krasta apsardzes kuģis KA-07 Ausma.
Pēc ienākšanas ostā kuģi apsekos Latvijas Jūras administrācijas un Transporta nelaimes gadījumu un incidentu biroja speciālisti.
Sauskravas kuģis Scot Isles kuģo zem Lielbritānijas karoga un bija ceļā no Rīgas uz Ročesteru.
(papildināta visa ziņa)