Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

papildināta - Izgriežamais tilts Liepājā kalpo atkal

Gājienā no Liepājas Latviešu biedrības nama uz Karostas tilta atklāšanas svētkiem aptuveni četrus kilometrus garā ceļā devušies vairāk nekā 400 liepājnieku, novēroja aģentūra LETA. Gājiena priekšgalā brauc antīka automašīna, vidū - traktors, bet gājienu noslēdz jātnieki zirgos. Paredzēts, ka gājiens galamērķī nonāks nepilnas stundas laikā.

Pirms gājiena pie Liepājas Latviešu biedrības nama sanākušos uzrunāja Karostas tilta atjaunošanas rīkotāji, Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārstāvji, būvuzņēmēju pārstāvji un grāmatas par Karostas tiltu autors Aigars Štāls.

Latvijā šis ir vienīgais ar īpašu mehānismu, kas ļauj izgriezt tilta konstrukcijas tā, lai atvērtu kuģu ceļu pa Karostas kanālu. Pirms trim gadiem ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis Anna stūres iekārtas bojājuma dēļ ietriecās tilta ziemeļu daļas balstā un to sadragāja.

Pēc Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes pasūtījuma jau 2001.gadā tika izstrādāts tilta atjaunošanas tehniskais projekts, bet darbus atlika finansējuma trūkuma dēļ. 2006.gada avārijas radītie bojājumi vairs neļāva remontu atlikt. "Pēc šādas rekonstrukcijas tas var droši kalpot nākamos simt gadus," atzina rekonstrukcijas darbu veicēja Rīgas tiltu valdes priekšsēdētājs Albins Jasaitis. Tilta atjaunošana kopā izmaksājusi 6,6 miljonus eiro (bez PVN), tika piesaistīti arī ES Kohēzijas fonda līdzekļi un valsts budžeta finansējums.

Jau tūlīt pēc negadījuma līdz pat tilta rekonstrukcijas darbu noslēgumam visiem notikumiem ar fotoaparātu līdzi sekojis Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls. Fotomateriāli rosinājuši izpētīt tilta vēsturi, un rezultātā tapusi grāmata. "Karostas tilts, dzelzs tilts, izgriežamais tilts, gaisa tilts, kanāla tilts, Aleksandra tilts, Tosmares tilts — daudz un dažādi tilts saukts. Tas ir objekts, kas saista gan pagātni ar tagadni un nākotni, gan dažādus notikumus un laikmetus," stāsta A.Štāls.

Pagājušā gadsimta sākumā Karostas tiltu projektēja un uzbūvēja, lai savienotu Aleksandra III vārdā nosaukto kara ostu ar Liepāju un reizē arī slēgtu iespēju nepiederošām personām nokļūt militārajā objektā. Sākumā tilta izgriešanas mehānisms bijis darbināms ar roku spēku. Tilts cietis Pirmā pasaules karā, pēc tam daļēji atjaunots. 1926.gada nogalē to sapostīja norvēģu tvaikonis Narne, un turpmākajos gados notika vērienīgi atjaunošanas darbi, pēc kuriem tilta mehānismu sāka darbināt ar elektromotoru. Tilts cietis no bombardēšanas arī Otrā pasaules kara beigās. Mainoties dažādām varām, Karosta vienmēr bijusi militārs objekts, tādēļ kustību pār tiltu visu diennakti kontrolējis sargpostenis, un tikai pēc neatkarības atjaunošanas Karosta kļuva par vienu no Liepājas pilsētas daļām.

Tilta atklāšanas svētkus piektdien ievadīs A.Štāla grāmatas atvēršana Rožu laukumā. Nākamnedēļ apskatāma tirdzniecības centrā Ostmala iekārtota fotoizstāde, kur skatāmas divdesmit lielformāta fotogrāfijas, no kurām daļa atrodama arī grāmatā.


(papildināta ar pirmajām divām rindkopām)

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

NOSKATIES VIDEO


Portālā rekurzeme.lv pieejami video no tilta atklāšanas

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas