PV jaunā valde divu nedēļu laikā kopš savas darbības sākuma ir pārskatījusi un apstiprinājusi uzņēmuma iepriekšējā finanšu gada pārskatu. Iesniegšanai akcionāram sagatavoti arī 2014.gada budžeta grozījumi, kuros atrasta iespēja optimizēt resursus un samazināt zaudējumus par vismaz pieciem miljoniem eiro.
Par PV izsludinātā atklātā konkursa par jaunu elektrovilcienu nomu iepirkuma uzvarētāju tika atzīts Šveices uzņēmums Stadler Bussnang AG, kura sabiedrisko attiecību konsultants Oskars Fīrmanis portālam Diena.lv norādīja, ka uzņēmums nav saņēmis oficiālu informāciju no PV, tādēļ nav saprotams un zināms, kāds ir PV juridiskais pamatojums šādam lēmumam.
"Protams, Stadler saprot PV un Satiksmes ministrijas vēlmi darboties sabiedrības labā un panākt pilnīgu drošību un pārliecību par finansējuma pietiekamību. Vienlaikus nav izprotama situācija, kad iepriekšējā valde, paziņojot rezultātus, apstiprina finansējuma pietiekamību, bet jaunajai valdei ir diametrāli pretējs viedoklis. Stadler nav saprotams, kas pēkšņi ir mainījies PV finansiālajā situācijā, kopš Stadler tika pasludināts par iepirkuma uzvarētāju," teikts kompānijas paziņojumā.
Stadler joprojām uzskatot, ka iepirkums noticis atbilstoši visiem noteikumiem, kur tas atzīts par likumīgo uzvarētāju. Kompānija izvērtēs situāciju un PV pieņemtā lēmuma leģitimitāti, lai lemtu par tālākām darbībām.
Savukārt PV jaunā valde plāno līdz augusta beigām sagatavot ceļa karti, kā nonākt līdz veiksmīgai vilcienu ritošā sastāva nomaiņai paredzētajā termiņā - līdz 2016.gadam.
PV valde panākusi principiālu vienošanos ar VAS Latvijas dzelzceļu par infrastruktūras pamatpakalpojumu maksājumu kārtību
Jau vēstīts, ka PV iepriekšējā valde atkāpās, ņemot vērā, ka uzņēmuma kapitāldaļu turētāju un satiksmes ministru nav apmierinājis iesniegtais jauno vilcienu nomas iepirkuma finansējuma piedāvājums.
Konkurss par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem tika izsludināts 2013.gada 25.novembrī. Konkursa mērķis ir nodrošināt jaunus, modernus vilcienus Latvijas iedzīvotājiem, lai garantētu drošu un ekonomisku pārvietošanos atbilstoši pasažieru vajadzībām.
Pēc pretendentu iesniegto dokumentu atvēršanas tika konstatēts, ka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA nav iesniedzis savu piedāvājumu. Savukārt Dienvidkorejas uzņēmuma Hyundai Rotem Company iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija bija spiesta noraidīt, jo tas neatbilda iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.
Atbildot uz konkurentu pārmetumiem, ka nekorekti minēta nomas maksa 150 miljonu eiro apmērā 15 gadu garumā, PV norādīja, ka finanšu plāns ir balstīts uz to, ka vēlāk tiks piesaistīts lētāks finansējums, nekā to patlaban piedāvā ražotājs, tāpat tikšot pagarināts finansējuma amortizācijas periods līdz 30 gadiem. Atbilstoši vilcienu derīgajam kalpošanas laikam tādējādi būtiski samazināšoties ikgadējie maksājumi.
"Sākotnējais maksājumu apjoms par vilcieniem 15 gadu laikā ar summāro vērtību 224 miljoni eiro būs samazināts uz 150 miljoniem eiro," apgalvo uzņēmumā, norādot, ka kopējā līguma vērtība ir 274 miljoni eiro, kas ietver iekārtu nomu, iekārtu atlikušo vērtību, rezerves daļas un rezerves daļu fondu. Aprēķini arī parādot, ka salīdzinājumā ar pašreizējo situāciju, kad ik gadu tiek tērētas arvien lielākas summas novecojušo vilcienu remontam, 15 gadu nomas līguma perioda laikā būs iespējams ieekonomēt vismaz 46 miljonus eiro no uzņēmuma līdzekļiem.
Papildināts ar Stadler Bussnang AG komentāru 3.-5.rindkopa