Jau ziņots, ka š.g. 1. janvārī ir stājies spēkā jaunais Priekšvēlēšanu aģitācijas likums, kas nosaka aģitācijas un tās uzraudzības kārtību pirms Saeimas, Eiropas Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām. Likums paredz, ka 30 dienas pirms vēlēšanām politiskās reklāmas televīzijā būs aizliegtas.
"Izšķirties par lēmumu atteikties no politiskās reklāmas PBK nebija vienkārši. Taču vēlamies atbalstīt sasniegtās progresīvās pārmaiņas politiskās un mediju vides mijiedarbības procesā. Uzskatām, ka šāda neordināra rīcība veicinās norobežošanos no mediju politizēšanas procesa, kā arī stiprinās PBK redakcionālo neatkarību. Ceram, ka reklāmas kampaņu trūkums tiks kompensēts ar kandidātu tiešajām sarunām ar vēlētājiem, kas ir pasaulē populārs, bet Latvijas politiskajā procesā salīdzinoši maz izmantots aģitācijas veids," norāda BMA valdes priekšsēdētājs Oļegs Solodovs.
Protams, ierobežojumiem politisko reklāmu raidīšanā ir jābūt sinhronizētiem ar elastīgu valsts apmaksātā aģitācijas raidlaika sadales sistēmu, t.i., atbilstošu valsts finansējumu priekšvēlēšanu politisko diskusiju raidījumiem. Uzskatām, ka NEPLP pienākums ir rūpēties par to, lai jaunajos apstākļos arī krievvalodīgajā informatīvajā telpā tiktu nodrošināts objektīvs un vispusīgs informatīvais piedāvājums, teikts PBK paziņojumā medijiem.