Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Pirmdiena, 23. decembris
Viktorija, Balva

Politiskās reklāmas

KNAB tomēr pārbauda Reiznieces-Ozolas vadītās Finanšu ministrijas pasūtītās reklāmas

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) tomēr veic pārbaudi par Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) pārstāves Danas Reiznieces-Ozolas vadītās Finanšu ministrijas (FM) slavinošajām reklāmām. 17. augustā KNAB aģentūrai LETA atzina, ka, iepazīstoties ar konkrētās reklāmas saturu, KNAB tajā nav konstatējis slēptās priekšvēlēšanu aģitācijas pazīmes. Tomēr piektdien Latvijas Radio KNAB Politisko organizāciju finansēšanas kontroles nodaļas vadītāja Amīlija Raituma atzina, ka vēlētājiem ir jāvērtē šīs kampaņas ētiskā puse, bet birojs par šo reklāmu ir sācis pārbaudi.

Zanders: Atkal būs kārtējais robotu uzbrukums?

Veidojas apburtais loks: no vienas puses, politiķi un ar tiem strādājošie reklāmas speciālisti pamatoti sūrojas par vēstījumu un vizuālo tēlu priekšvēlēšanu reklāmās nolietošanos un atkārtošanos, bet, no otras puses, paši arī turpina turēties pie pierastā un izmisīgi meklēt iespēju atšķirties tur, kur šādas iespējas nav.

Eksperti: Masīva reklāmas kampaņa vēl nenodrošinās SC/GKR panākumus vēlēšanās

"Es nevilktu paralēles ar tā sauktajām pozitīvisma kampaņām, jo pozitīvisma kampaņām saturiski nebija ne vainas. Problēma bija tāda, ka tas bija līdzeklis kādā graut vienlīdzīgus partiju konkurences apstākļus īsi pirms vēlēšanām, kad visām partijām bija noteikti tēriņu griesti, bet dažas partijas šo principu brutāli pārkāpa, kampaņā iepludinot papildus naudu caur tā sauktajām trešajām personām. Saskaņas centra gadījumā šogad tas tā nenotiek," novērojusi Kažoka.

PBK atsakās no priekšvēlēšanu politiskās reklāmas demonstrēšanas

Pirmais Baltijas kanāls (PBK) ir pieņēmis lēmumu vispār atteikties no politiskās reklāmas materiālu izvietošanas televīzijas ēterā visā 1. jūnijā paredzēto pašvaldību vēlēšanu aģitācijas periodā, kas sāksies 2. februārī, portālu Diena.lv informēja PBK pārstāvis Edžus Vējiņš.

KNAB priekšvēlēšanu laikā sola pievērst uzmanību partiju un to atbalstītāju aktivitātēm arī sociālajos tīklos

Politiķu, politisko partiju un to atbalstītāju rosīšanās sociālajos tīklos ir apsveicama parādība un atbalstāmāks komunikācijas veids, nekā politiskās reklāmas, uzskata vairāki portāla Diena.lv aptaujātie politologi. Taču tā kā komunikācija sociālajos tīklos atsevišķos gadījumos neizslēdz arī reklāmas pirkšanu, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā sola pievērst uzmanību arī šādiem gadījumiem.

Ozoliņš: Atteikšanās no politiskajām reklāmām maksās vienu miljonu latu

Politiskās reklāmas ierobežojums ļoti tieši ietekmēs televīzijas reklāmas tirgu, samazinot mediju ieņēmumus par aptuveni vienu miljonu latu vēlēšanu gadā. Tas būtu tieši tik, cik vajag, lai ik dienu saražotu vienu stundu nacionālā satura gada garumā, norāda nacionālā televīzijas kanāla TV3 īpašnieces kompānijas MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš, komentējot Saeimā topošo priekšvēlēšanu aģitācijas likumu.

Tjarve: Absurdi, ka sabiedriskajam medijam ir jābūt atkarīgam no partiju reklāmas naudas

Rosinājumu aizliegt politisko partiju apmaksātu aģitāciju elektroniskajos medijos, tā vietā piešķirot partijām bezmaksas raidlaku, atbalsta arī portāla Diena.lv uzrunātie eksperti. "Ir nožēlojami, ka medijiem ir jāpārtiek no partiju priekšvēlēšanu reklāmu ziedojumiem," uzskata bijušais Latvijas Televīzijas (LTV) ģenerāldirektors Rolands Tjarve.

Eksperte pārmet sabiedriskajiem medijiem deķa raušanu katram uz savu pusi

Sabiedrības par atklātību Delna padomes priekšsēdētāja Inese Voika piektdien diskusijā par politisko partiju maksas aģitācijas aizliegšanu sabiedrisko mediju vadītājiem pārmeta deķa vilkšanu katram uz savu pusi, jo tie diskusijā uzsvēra, ka medijiem tas nozīmēs ieņēmumu samazināšanos, kam pašlaik neredz kompensācijas mehānismu.

Latvijā

Vairāk Latvijā

Pasaulē

Vairāk Pasaulē

Viedokļi

Vairāk Viedokļi

Sports

Vairāk Sports

Citi

Vairāk Citi

SestDiena

Vairāk SestDiena

KDi

Vairāk KDi

Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze

Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena

Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils

Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms

Izklaide

Vairāk Izklaide