Laika ziņas
Šodien
Migla
Piektdiena, 20. septembris
Marianna, Ginters, Guntra

Pelēkā zona virtuālajā pasaulē

Latvijā vēl nav radīts mehānisms, kā panākt, lai pašmāju reklāmas aizliegumi attiektos arī uz ārvalstīs reģistrētajiem medijiem, piektdien, 6.jūnijā, vēsta laikraksts Diena.Kaut gan mums ir virkne jomu, ko ir aizliegts reklamēt, ierobežojums apstājas kaut vai pie tādām lielajām korporācijām kā_ Google un Facebook_.

Nesakārtotās vides atblāzmas, visticamāk, lieliski izjutīsim pirms gaidāmajām Saeimas vēlēšanām.Latvijas likumdošana paredz, ka dienu pirms vēlēšanām apmaksāta politiskā reklāma ir jāpārtrauc, tomēr, kā norāda eksperti, sociālajos tīklos kā, piemēram,_ Facebook politiķi netraucēti turpina gozēties savās apmaksātajās reklāmās.Portāla Inbox.lv _pārdošanas daļas vadītājs Andis Kulinskis norāda, ka "līdzīga tendence ir attiecināma arī uz Google reklāmām, un it sevišķi tām jomām, ko Latvijā ar likumu ir aizliegts reklamēt. Šie mediji nav reģistrēti Latvijā, un uz tiem neattiecas mūsu valsts likumi - pagaidām, šķiet, to izliekas nemanām mūsu kontrolējošās iestādes."Līdzīgu attieksmi pauž arī Latvijas Interneta asociācijas izpilddirektors Viesturs Šeļmanovs-Plešs: "Faktu mēs redzam, bet mēs atrodamies diezgan agrīnā posmā, lai saprastu, ko ar šo faktu darīt. Mēs redzam, kas notiek, bet rast risinājumu nav vienkārši." Viņš gan norāda, ka gluži bezspēcīgi neesam. Piemēram, Facebook var ziņot, izmantojot opciju "report", paziņojot, ka Latvijas likumdošana tiek pārkāpta. Tajā pašā laikā eksperts pauž šaubas, vai tiešām kāds šos ziņojumus vispār ņems vērā.Žurnālists Juris Kaža Dienai uzsver ētisko aspektu: "Tā ir totāla pelēkā zona. Var jau ielikt sludinājumus Īrijas medijos, kurus lasa latvieši. Arī uz tiem neattiecas mūsu likumdošana. Te būtu jāsāk rēķināt visi tēriņi, kas vērsti uz Latvijas vēlētāju auditorijas ietekmēšanu, - vai es to reklāmu ieliku Facebook un samaksāju Facebook aģentam Amerikā vai Lielbritānijā, tas mērķis jau ir viens - lai Latvijas Facebook lietotāji saņemtu vēstījumu. Tas, visticamāk, ir tēmēts vēstījums. Tās reklāmas, kas parādās katra lietotāja profilā, tiek piemērotas pēc noteiktiem algoritmiem. Piemēram, jaunām sievietēm tās varētu būt smaržas, kosmētika vai drēbes. Tajā pašā laikā, ja šis tēmējums parādās vienas konkrētas valsts iedzīvotājiem, tad jau tas neatšķiras no tā, ko darīja Grigule, kad samaksāja Rīgas satiksmei, lai viņas bildi liek uz mikroautobusiem."Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja pārstāve Laura Dūša Dienai gan noliedz, ka iestādei būtu problēmas ar ārvalstīs reģistrētu sociālo tīklu kontroli.Visu rakstu lasiet laikraksta Diena piektdienas, 6.jūnija, numurā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas