Kā aģentūra LETA uzzināja universitātē, pētījuma mērķis ir analizēt bērnu uzvedību internetā un identificēt potenciālos riskus situācijā, kad, strauji attīstoties jaunām tehnoloģijām, arvien jaunāks kļūst arī interneta lietotājs.
Līdz šim starptautiskajos pētījumos galvenokārt tika pievērsta uzmanība 9-16 gadus vecu bērnu interneta lietošanas paradumiem. Taču arvien vairāk tiek runāts jau par trīsgadīgu un pat vēl jaunāku interneta lietotāju.
Pētījumā ir iesaistītas 18 valstis.
Pēc pētījuma datu ieguves un rezultātu apstrādes tiks izstrādāts nacionālais, bet pēc tam Eiropas mēroga ziņojums, kā arī ieteikumi izglītojošu un audzinošu pasākumu kompleksam, lai pasargātu bērnus no riskiem un palīdzētu apzināt ieguvumus, lietojot tehnoloģijas agrīnā vecumā.
Pētījums aptver četrus galvenos tematiskos lokus: kā bērni, kuri ir jaunāki par astoņiem gadiem, saskaras ar jaunajām tehnoloģijām; kā jaunās tehnoloģijas uztver ģimenes locekļi; kāda loma bērnu un vecāku dzīvē ir jaunajām tehnoloģijām; kādas stratēģijas izvēlas vecāki bērnu tehnoloģiju izmantošanas jomā - konstruktīvas vai ierobežojošas.
LU pētnieku grupa pētījumu veic, intervējot vecākus un sešus līdz septiņus gadus vecus bērnus ģimenēs Latvijā. Pētījumā iesaistītās ģimenes tiek intervētas, savukārt dati par bērnu mediju lietošanu tiks iegūti ar novērojumu un speciāli izstrādātu spēļu palīdzību sarunas laikā ar bērniem.
Pirmie pētījuma rezultāti būs apkopoti 2015.gada nogalē.