Laikā, kad daļa ģimenes ārstu vairs nesniedza valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, pacienti visbiežāk vērsušies pie dežūrārstiem un citās ārstniecības iestādēs, lai saņemtu darbnespējas lapas vai medikamentu receptes. Retāk, lai saņemtu nosūtījumu pie ārsta-speciālista vai medicīnisku konsultāciju.
Diennakts režīmā strādājis arī valsts organizētais Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001, taču lielāks zvanu plūsmas pieaugums nav novērots. Laikā no plkst. 8 līdz 17 medicīnisku padomu vēlējušies saņemt vairāk nekā 160 zvanītāji, kas ir mazāk nekā pa dienu saņemto zvanu skaits brīvdienās. Iedzīvotājiem sniegtas konsultācijas par ieteicamo rīcību saaukstēšanās, klepus, asinsspiediena paaugstināšanās gadījumā u.c. vienkāršu saslimšanu gadījumos.
Atsevišķos gadījumos ārstniecības iestādes ir sazinājušās ar NVD teritoriālajām nodaļām, lai konsultētos par to, kur pacients var saņemt noteiktus valsts apmaksātus plānveida veselības aprūpes pakalpojumus, ja viņam ir izsniegts nosūtījums. Teritoriālās nodaļas ir sniegušas konsultācijas un nodrošinājušas atbalstu, lai ārstniecības iestādes būtu informētas un pacienti varētu saņemt nepieciešamos valsts apmaksātos pakalpojumus.
Iedzīvotāji aktīvi izmantojuši arī NVD mājaslapā pieejamo speciāli izveidoto interaktīvo karti ar informāciju, kur iedzīvotājiem vērsies, lai saņemtu medicīnisko palīdzību akūtos gadījumos. No 30. jūnija, kad karte tika publicēta, tā ir skatīta vairāk nekā 7500 reižu, savukārt pēdējās 24 stundās – vairāk nekā 3000 reižu.
Interaktīvā karte un informācija par to, kur var atvērt darbnespējas lapas, saņemt medikamentu receptes un citus pakalpojumus, ir pieejama NVD mājaslapā.
Atsaucoties uz vakardienas NVD aicinājumu, ģimenes ārsti arvien aktīvāk informē par to, vai viņi protesta akcijas laikā sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus. Tas ir nepieciešams, lai Veselības ministrija un NVD varētu efektīvi plānot un nodrošināt iedzīvotājiem medicīniskās palīdzības saņemšanas iespējas protesta laikā.