Kā pēc padomes sēdes informēja tās pārstāvji, padome nolēmusi, ka valde turpinās strādāt esošajā sastāvā, vienlaikus uzdodot uzlabot valdes darbu. To, kā tas tiks īstenots, uzraudzīs padome.
Atsevišķa lemšana par Rubesas atstādināšanu nav notikusi.
Kā ziņots, 1.februārī notikušajā RB Rail akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par Rubesas atstādināšanu, bet RB Rail Latvijas akcionāra Eiropas Dzelceļa līnijas (EDzL) vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējās. Pēc akcionāru sapulces Rubesa paziņoja, ka uzņēmuma vadībā saskārusies ar atsevišķu kompānijas padomes locekļu un patieso labuma guvēju pretdarbību Rail Baltica projekta pamatnostādnēm.
Lai Rubesai izteiktu neuzticību, par to būtu jānobalso vismaz četriem no sešiem padomes locekļiem, taču vismaz vienam loceklim no katras valsts.
Latvijas Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) iepriekš apliecinājis Latvijas atbalstu Rubesai un vienlaikus norādījis, ka jārunā ar Igauniju un Lietuvu, jāmeklē kopīgi risinājumi. Trešdien intervijā LNT raidījumā 900 sekundes Kučinskis sacīja, ka Rubesas izredzes saglabāt amatu ir drošas, jo Latvija patlaban pārmaiņas nepieļaušot. Vienlaikus viņš norādīja, ka ilgstoši strādāt konflikta situācijā neviena iestāde nevar.
Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis trešdien paziņoja - ja vairākums akcionāru neuzticas Rubesai, viņai būtu jāatkāpjas no amata.
Rubesa par RB Rail valdes priekšsēdētāju tika iecelta 2015.gada oktobrī. Viņas pilnvaru termiņš beidzas 2018.gada oktobrī.
RB Rail ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu Rail Baltica projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. Kopuzņēmuma akcionāri ir uzņēmumi Lietuvos geležinkeliai, EDzL un Rail Baltic Estonia.
RB Rail ir centrālais Rail Baltica projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai.
Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, kuru nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.
pidrallā pidrallā
Žēl ka tā!
Delfīns