Kā aģentūrai LETA pastāstīja Rudeško, šādu vienošanos viņš panācis, tiekoties Rīgā ar Latvijas valdības nolīgtā konsultanta "Prudentia" pārstāvjiem.
Rudeško pastāstīja, ka kopumā "airBaltic" pamatkapitālā būtu jāiegulda 100 miljoni latu un viņš ieguldītu pusi, bet pusi valsts. Rudeško apliecināja, ka viņam ir nepieciešamie līdzekļi, tomēr vēl jāizlemj, vai viņš ir gatavs tos ieguldīt. Rīgā tiekoties ar "Prudentia" pārstāvjiem, panākta vienošanās, ka lēmums jāpieņem divu dienu laikā, līdz pirmdienai, 26.septembrim.
Pēc pārrunām viņam radies iespaids, ka valsts savu daļu esot gatava ieguldīt. Rudeško izvairīgi komentēja situāciju, ja valsts tomēr neieguldīs pamatkapitālā. Tad viņš mēģināšot izglābt savas investīcijas.
Atbildot uz jautājumu, vai viņš ir patiesais labuma guvējs "airBaltic" mazākuma akcionārā SIA "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS), Rudeško to apliecināja, piebilstot, ka viņš visu laiku investē uzņēmuma attīstībā.
Rudeško aģentūrai LETA apgalvoja, ka nekad neesot dzirdējis ne Andra Šķēles, ne Aināra Šlesera, ne Aivara Lemberga vārdu. Tāpat viņš nezinot, vai aiz otra BAS īpašnieka Bertolta Flika nestāvot vēl kāda persona.
Viņš neesot pētījis "air Baltic" datus par zaudējumiem, bet norādīja - ja zaudējumi ir tik lieli, kā to saka valsts pārstāvji, kaut kas uzņēmumā nav noticis pareizi. Tomēr Rudeško uzsvēra, ka jebkuru uzņēmumu var glābt labs menedžments un nauda.
Rudeško arī norādīja, ka "airBaltic" ir lieliskas iespējas attīstīties, ņemot vērā stratēģiski izdevīgo atrašanās vietu.
Kā ziņots, starp "airBaltic" akcionāriem - valsti un kompānijas prezidentam Flikam daļēji piederošo BAS - ir saspringtas attiecības saistībā ar lidsabiedrības finanšu stāvokli un nepieciešamajiem ieguldījumiem.
Pagājušajā nedēļā Satiksmes ministrija paziņoja, ka BAS piekritis izvirzītajiem nosacījumiem, lai valsts piedalītos "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanā, taču šonedēļ valdība nekādu konkrētu lēmumu nepieņēma. Valdības pārstāvji norādīja, ka visa nepieciešamā informācija no BAS vēl nav saņemta.
Tikmēr "airBaltic" Rīgas rajona tiesā iesniegusi tiesiskās aizsardzības procesa pieteikumu. Tiesa to pagaidām gan atstājusi bez virzības, jo nav saņemti visi nepieciešamie dokumenti.
AS "Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un BAS (47,2%). BAS vienādās daļās pieder Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited", kuras patiesā labuma guvējs ir Rudeško.