"Sarunu procesā ir pārrunāts, ka Rīgā plānota pilna virsbūves izgatavošana, kopmontāža, ka arī testēšana un vilcienu nodošana pasūtītājam un serviss," skaidro Žurkova.
Pēc viņas teiktā, ja līgums tiks parakstīts, CAF rūpnīcā Spānijā darbi sāksies nekavējoties, savukārt RVR rūpnīcā nepieciešamie rekonstrukcijas darbi ražošanai sāksies vēl šogad.
Tāpat tiekot plānots, ka iepirkumā paredzēto 30 gadu vilcienu uzturēšanu veiks RVR tiešā CAF vadībā. Iegūtā pieredze arī ļaušot piedalīties līdzīgos iepirkumos citviet, jo CAF un RVR sadarbība paredzot arī CAF licences iegādi.
Vienlaikus Žurkova nekomentē, cik nozīmīgs RVR bijis šis iepirkums un kā tas varētu uzlabot RVR finanšu datus, norādot, ka "šajā konkursā RVR nepiedalās, mēs esam sarunu stadijā ar CAF par sadarbību. CAF eksperti ir jau veikuši mūsu rūpnīcas pilnu tehnisko auditu".
Netiek arī sniegta informācija par to, cik liela summa varētu tikt novirzīta RVR no projekta kopējā 144 miljonu miljonu latu finansējuma. "Pagaidām ir pāragri spriest," piebilda Žurkova.
Jau ziņots, ka iepirkumu konkurss par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi ir noslēdzies un kandidātu atlasi izturējis vienīgais pretendents - CAF. CAF piesaistījusi RVR kā apakšuzņēmēju.
Otrdien, 23.augustā, tiks sākta līguma slēgšanas procedūra, informēja AS Pasažieru vilciens (PV).
PV valdes loceklis un Iepirkumu komisijas priekšsēdētājs Mārtiņš Jirgens informēja, ka otrdien, 23.augustā, plkst.9 PV un CAF sēdīsies pie sarunu galda un sāks līguma slēgšanas procedūru. Līgumu plānots parakstīt mēneša laikā, kā to arī nosaka nolikums.
Sākotnēji RVR konkursā vēlējās startēt kā ģenerāluzņēmējs, piesaistot franču Bombardier Transportation kā apakšuzņēmēju, tomēr konkursa nosacījumu dēļ franči atteicās no dalības tajā. Bombardier Transportation tam izvirzīto PV prasību par solidāru atbildību novērtēja kā neadekvātu, jo tā neatbilda šī konkursa sākotnējiem noteikumiem, kā arī konkursu rīkošanas starptautiskajai praksei.
Iepirkuma konkursu PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā, un 2010.gada septembrī beidzot noslēdzās pirmā kārta, kad tika noteikts pirmais otrās kārtas atlases kārtas beigu termiņš - 17.decembris.
Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti - CAF, RVR sadarbībā ar Bombardier Transportation, kā arī Šveices uzņēmums Stadler Bussnag (Stadler).
9.martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu 144 miljonu latu apmērā. No projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.
Iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Pirmie jaunie testa vilcieni tikšot piegādāti 2012.gadā, bet piegādes varētu sākties 2013.gadā. Konkursa uzvarētājam 30 gadus būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana.