Kā ziņots, uz Salu tilta temperatūras paaugstināšanās rezultātā 30.janvārī izveidojušās milzīgas bedres, kuru dēļ uz tilta atļautā ātruma ierobežojums noteikts līdz 30 km/h. Eksperti radušos situāciju dēvē par "katastrofālu" un saista to ar Rīgas pašvaldības nesaimniecisko un bezatbildīgo pieeju pilsētas ceļu uzturēšanai.
Aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģija parasti tiek izmantota ziemas laikā, portālam Diena.lv skaidroja Rīgas domes (RD) Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja vietnieks Uģis Vidauskis. Lai uzsāktu visaptverošu bedrīšu likvidēšanu pilsētas ielās, nepieciešama pastāvīga diennakts gaisa temperatūra – vismaz septiņi grādi virs nulles, kas Latvijas laika apstākļos parasti iestājas martā un aprīlī, pauž Vidauskis.
Viņš arī norādīja, ka Jāni Zaueru-Zaulu uzņēmuma padome atbrīvoja no darba, jo tika konstatēts, ka uzņēmuma darbinieki ļoti pavirši, neatbilstoši elementārām normatīvajām prasībām, veic ielu bedrīšu lāpīšanas darbus ziemas apstākļos. Šajā gadījumā nav bijusi runa par principu vispār, jo ziemas laikā parasti tiek izmantota aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģija, skaidro Vidauskis.
Vairāki desmiti uzņēmuma darbinieku 4.janvārī uzņēmuma vadītāja Zauera-Zaula un atlaisto kolēģu aizstāvībai sarīkoja mītiņu, jo uzskata, ka viņš ir vienīgais cilvēks, kas "pacēla" uzņēmumu, bet visi iepriekšējie vadītāji bijuši afēristi. "Zauers-Zauls vislabāk pārzina visas lietas, kas saistās ar ceļu lietām. Šī kampaņa ir miermīlīga, bet esam gatavi darīt visu un cīnīties visiem spēkiem, lai panāktu, lai viņš paliek amatā," pauda sapulcējušies cilvēki.
"Esam uzrakstījuši iesniegumu Ušakovam, ka ļoti pārdzīvojam līdzšinējos notikumus. Tomēr jāsaprot, ka aukstais asfalts bedrītēs pieblietēts ar kājām, jo transporta kustība bija diezgan liela, turklāt asfaltu vēlāk pieblietē arī braucošie transportlīdzekļi. Tā tas notiek visā Eiropā. Internetā ievietotajā video redzamajam nebija jābūt par iemeslu, kādēļ tiek atlaisti darbinieki," norādīja mītiņa dalībnieki.
Viens no Ceļu pārvaldes uzdevumiem ir Rīgas pilsētas ielu remonts un uzturēšana. Šajā uzņēmumā 88,7% akciju pieder Rīgas domei.
Tāpat ceturtdien, 31.janvārī RD priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks
bija sasaucis operatīvo sanāksmi par situāciju uz Salu tilta un Rīgas
ielās.
Sanāksmē konstatēts, ka viskritiskākā situācija
izveidojusies uz Salu tiltam blakus esošā Bieķensalas viadukta. Mazākas
problēmas ir arī Deglava tilta un Zemitānu tilta sabiedriskā transporta
joslās.
Ņemot vērā kritisko situāciju un satiksmes drošības
apdraudējumus, tiltu un ielu uzturētājiem dots uzdevums strādāt
diennakts avārijas režīmā un visas bedres operatīvi aizlāpīt. "Līdz
pavasarim tas ir vienīgais risinājums. Tomēr mēs stingri kontrolēsim
darbu kvalitāti, lai vakarā aizlāpīta bedre no rīta nav atkal vaļā. Ja
darbi netiks pienācīgi veikti, tad "ripos galvas"," pēc sanāksmes
uzsvēra Rīgas vicemērs Andris Ameriks.
Pavasarī tiks uzsākti
vairāki remontdarbi, lai sakārtotu Rīgas tiltus - mainīts asfalta segums
pašā kritiskākajā vietā uz Bieķensalas viadukta pie Salu tilta un
Zemitānu tilta, sāksies Deglava tilta remonts un tiks rekonstruēts Kārļa
Ulmaņa gatves satiksmes pārvads pār dzelzceļu. Tāpat Salu tiltam ir
gatavs rekonstrukcijas projekts un nākamgad paredzēts uzsākt darbus.
"Šodien
devu uzdevumu gatavot konkursus Blieķensalas viadukta un Zemitānu tilta
asfalta segumu maiņas darbiem. Pavasarī, grozot Rīgas domes budžetu,
piešķirsim šiem projektiem naudu. Drošība uz pilsētas ielām un tiltiem
ir mūsu prioritāte," norādīja A .Ameriks.
Zemitānu tilta
sabiedriskās transporta joslas remonts varētu izmaksāt aptuveni 60
tūkstošus latu, savukārt Bieķensalas viadukta remonta tāme varētu
sasniegt aptuveni 200 tūkstošus latu. Šie remonti tiks pabeigti šogad un
garantēs drošību uz četriem gadiem.