Šogad līdz maija beigām reģistrēti 222 ceļu satiksmes negadījumi ar velosipēdistu iesaisti, kuros ievainojumus guvuši 137 velosipēdisti, bet trīs gājuši bojā. Salīdzinoši pērn šajā periodā reģistrēti 273 negadījumi, kuros ievainoti 193, bet bojā gājuši seši velosipēdisti, liecina Valsts policijas dati.
Izteikti pozitīva tendence novērota maijā, jo salīdzinājumā ar pērnā gada velo sezonas sākumu, kad maijā dažādus savainojumus satiksmes negadījumos guva 116 velosipēdisti, šogad cietušo skaits ir samazinājies gandrīz divkārt - līdz 60.
Vērtējot CSDD sadarbībā ar Valsts policiju aizsāktās velodrošības kampaņas Tuvāk NĒ! līdzšinējos rezultātus, CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš secina, ka gan izvietotās informatīvās zīmes un plakāti, gan turbulences ietekmes uz satiksmes dalībniekiem vizuālais skaidrojums un aicinājums ikdienā ievērot drošu intervālu ir veicinājis slikto ieradumu laušanu.
Arī CSDD veiktais eksperiments no gaisa, ar dronu sekojot riteņbraucējam dažādos ceļu satiksmes posmos, apliecinot, ka pilsētas satiksmē vērojami labi rezultāti un drošas telpas intervālu ievēro lielākā daļa jeb 71% no novērotajiem autobraucējiem.
Vienlaikus satiksmes dalībniekiem jābūt vērīgākiem ārpus apdzīvotām vietām, kur, pieaugot transportlīdzekļu kustības ātrumam, novērots, ka drošu intervālu, apbraucot velosipēdistu, ievēro mazāk par pusi autovadītāju.
CSDD atgādina, ka autovadītājiem un velosipēdistiem, vienam otru apbraucot, jāievēro drošs intervāls. Pilsētas vidē pie nelieliem ātrumiem intervālam jābūt vismaz vienam metram, ārpus apdzīvotām vietām un pilsētā, braucot ar ātrumu virs 50 kilometriem stundā - vismaz 1,5 metriem.