"Šajā un nākamajos divos gados vispārējās valdības budžeta bilance pie nemainīgas politikas, pieskaitot fiskālā nodrošinājuma rezervi, ir mazāka nekā pieļaujamā bilance. Tas nozīmē, ka fiskālā telpa ir negatīva. 2019. gadā tās indikatīvais apmērs ir -34 miljoni eiro," pauda ministrijā.
Saskaņā ar Fiskālās disciplīnas likuma noteikumiem valdībai ir jāpieņem lēmumi par atbilstošiem ieņēmumu vai izdevumu pasākumiem, lai šo iztrūkumu likvidētu.
FM uzsvēra, ka ir ļoti svarīgi nekavējoties turpināt darbu pie budžeta likumprojektu sagatavošanas, lai pēc iespējas ātrāk nodrošinātu nozaru prioritāšu īstenošanu, kā arī turpmākos darbus pie nākamā gada valsts budžeta sagatavošanas.
Saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprināto valsts budžeta izstrādes grafiku šā gada budžeta projektu valdība varētu apstiprināt 5.martā un Saeimā budžetu plānots iesniegt 8. martā.
Nākamnedēļ, 5.februārī, Ministru kabinets izskatīs FM sagatavotu informatīvo ziņojumu par makroekonomisko rādītāju, ieņēmumu un vispārējās valdības budžeta bilances prognozēm 2019.-2021.gadā. Prognozes tika izstrādātas 2018.gada septembrī, ņemot vērā gada pirmās puses iekšzemes kopprodukta (IKP) datus un līdz septembrim pieejamo īstermiņa makroekonomisko informāciju.
Šā gada februārī tiks izstrādātas atjaunotās makroekonomisko rādītāju prognozes Latvijas Stabilitātes programmas 2019.-2022.gadam sagatavošanai, pamatojoties uz aktuālo informāciju par IKP ātro novērtējumu 2018. gada ceturtajā ceturksnī.
Ministru kabineta sēdē plānot skatīt arī informatīvo ziņojumu par fiskālo risku deklarāciju, informatīvo ziņojumu par ministriju iesniegtajiem prioritārajiem pasākumiem, kā arī ziņojumu par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi to izmantošanai valsts budžeta izstrādes procesā.
Fiskālās disciplīnas padome (FDP) 2018.gada decembrī paziņoja, ka 2019.gada budžetā varētu būt jāmazina izdevumi par 140,9 miljoniem eiro.
Dziļi dziļi
kolhoza galvenais grāmatvedis
P