Pilnsabiedrību RB Latvija nodibinājuši SIA Konstruktionsgruppe Bauen Latvia, SIA Grupa93 un EPG Eisenbahn-und Bauplanungsgesellscaft mbH Erfurt, kuri ar kopīgu piedāvājumu piedalījās un tika atzīti par uzvarētājiem konkursā par Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizētu tehniskā izpēti un ietekmes uz vidi novērtējumu.
Dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums tiek veikti Eiropas transporta tīkla (TEN-T) līdzfinansēta projekta Pētījumi par Eiropas platuma sliežu ceļa līniju (Latvijas posms) ietvaros.
Iepriekšējā izpētes posmā 2010. - 2011.g. tika veikta projekta – jaunas 1435mm dzelzceļa līnijas būvniecības priekšizpēte - Tehniski ekonomiskais pamatojums par Eiropas standarta platuma dzelzceļa līniju Igaunijā, Latvijā un Lietuvā (Rail Baltica koridors). Priekšizpēti pēc trīs valstu – Igaunijas, Latvijas un Lietuvas pasūtījuma veica AECOM Ltd. Priekšizpētes gala ziņojumā norādīts, ka jaunas 1435mm sliežu platuma līnijas būvniecība, kas savienotu trīs Baltijas valstis ar Poliju un pārējām Eiropas valstīm ir sociālekonomiski pamatota. Izpētes rezultātā tika noteikts iespējamais dzelzceļa līnijas novietojuma koridors.
Projekta Rail Baltica līnija ir iekļauta TEN-T pamattīklā un pamattīkla Baltijas – Adrijas koridorā un šis projekts ir identificēts kā Eiropas kopējo interešu TEN-T prioritārais projekts, kam Latvijā jāveic detalizēta tehniskā izpēte Eiropas Savienības vienotajā dzelzceļa telpā pilnībā savstarpēji izmantojamai Starptautiskās dzelzceļu savienības standarta platuma dzelzceļa līnijai.
Minētā projekta detalizētās tehniskās izpētes mērķis ir noteikt precīzu plānotās dzelzceļa līnijas Rail Baltica novietojumu Latvijas teritorijā, tajā skaitā savienojumus ar ostu un lidostu, un veikt nepieciešamās izpētes un priekšdarbus dzelzceļa līnijas būvprojektēšanas, zemju atsavināšanas un būvniecības procesu uzsākšanai līdz 2020. gadam.
Projekta detalizētās tehniskās izpētes rezultātā tiks sagatavoti tehniskie risinājumi plānotās dzelzceļa līnijas Rail Baltica tehniski, ekonomiski un juridiski iespējamajiem novietojuma variantiem; veiktas tehniskiem risinājumiem nepieciešamās inženierizpētes; veikts ietekmes uz vidi novērtējums atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam; kā arī citi konkursa nolikumā minētie uzdevumi.
Latvijas Televīzijas raidījums de facto iepriekš ziņoja, ka Grupa 93 īpašnieks Neils Balgalis pāris dienas pirms konkursa noslēgšanās ziedoja Satiksmes ministriju pārraugošajai partijai Vienotība. Balgaļa ziedojums bija 9960,1 eiro (7000 lati), bet viņa kolēģe Līga Ozoliņa tajā pašā dienā ziedojusi vēl 4268,62 eiro (3000 lati). Viņi abi politiskai partijai ziedojuši pirmoreiz.