Ministra padomniece komunikācijas jautājumos Aļona Zandere informēja aģentūru LETA, ka Vitenbergs ceturtdien, 16.februārī, tikās ar "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciena" valdēm, lai pārrunātu jauno elektrovilcienu projekta virzību.
"Jau šīs vasaras beigās sāksies jauna ēra pasažieru pārvadājumos, jo pirmajos reisos dosies pirmie jaunie elektrovilcieni. Tikšanās laikā ar "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciena" vadību ne tikai izrunājām detaļas par gaidāmo vilcienu darbības sākšanu, bet dzīvē apskatījām, cik ērti un laikmetam atbilstoši šie vilcieni ir. Uzsvēru, ka pats personīgi uzraudzīšu to, lai nenotiktu nekādas atkāpes no vilcienu ieviešanas laika," pauž Vitenbergs.
Tikšanās laikā ministrs iepazinās ar "Pasažieru vilciena" stratēģiju uzņēmuma turpmākajai attīstībai. Tāpat runāts par jaunā servisa centra izveidi, kurā varētu nodrošināt jauno vilcienu apkopi un remontu.
Jau ziņots, ka visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.
Paredzēts, ka pēc jauno elektrovilcienu iegādes "Pasažieru vilciens" varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā.
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.