Turklāt dzīvojamo māju apsaimniekotāji – SIA _Jaunliepāja_, SIA _Karosta _un SIA _Vecliepāja_, aprēķinot dzīvojamās mājas apsaimniekošanas maksu atbilstoši regulatora noteiktajai īres maksai - 0,30 Ls/kv.m mēnesī, ir pārkāpuši normatīvo aktu prasības. Tās paredz, ka maksu par dzīvojamās mājas uzturēšanu un apsaimniekošanu aprēķina saskaņā ar pārvaldnieka sastādīto izdevumu tāmi kalendāra gadam.Lai arī pašvaldības mantu ir aizliegts nodot citām personām bezatlīdzības lietošanā, revīzijā konstatēts, ka noteiktais dzīvojamo telpu īres maksas tarifs ir vienāds ar dzīvojamo telpu apsaimniekošanas izdevumu daļu un neparedz peļņu, tas ir, – atlīdzību par pašvaldības īpašumā esošo dzīvokļu lietošanu. SIA _Karosta_, iekļaujot dzīvojamo māju apsaimniekošanas izdevumos gan aprēķināto pamatlīdzekļu nolietojumu, gan kredītu maksājumus par dzīvojamās mājās uzstādīto individuālo siltummezglu iegādi, bez vienošanās ar dzīvokļu īpašniekiem, ir nepamatoti pieprasījusi kredīta atmaksu Ls 23 583 apmērā par siltummezgliem, kas paliek uzņēmuma īpašumā. Tā kā Liepājas pašvaldība apsaimniekošanas līgumos nav iekļāvusi pārvaldes uzdevuma izpildes kvalitātes novērtējuma kritērijus, iespējams, ka apsaimniekošanas uzdevums netiek pienācīgi pildīts. Lai nodrošinātu pašvaldības pārvaldīšanā esošo dzīvojamo māju uzturēšanas un apsaimniekošanas kontroli, pašvaldībai ir jāveic papildinājumi līgumos, kas noslēgti ar SIA Karosta, SIA Jaunliepāja un SIA Vecliepāja, un jāizstrādā līguma nosacījumu izpildes kontroles kārtība saskaņā ar normatīvajiem aktiem. Liepājas pašvaldības izveidotās dzīvojamo māju apsaimniekošanas sabiedrības 2008.gadā ir būtiski palielinājušas faktiskos administratīvos pārvaldes izdevumus - kopsummā par Ls 123 089 (SIA _Jaunliepāja _– Ls 117 564, SIA _Vecliepāja _– Ls 4817 apmērā un SIA _Karosta _– Ls 708).Pretēji normatīvo aktu prasībām Liepājas pašvaldība nav nodrošinājusi dzīvojamo māju pārvaldīšanas tiesību nodošanu divu mēnešu laikā pēc pieteikuma par pārvaldīšanas tiesību pārņemšanu saņemšanas. 26 gadījumos dzīvojamo māju pārvaldīšanas tiesības ir nodotas trīs mēnešu laikā pēc pieteikuma saņemšanas, bet 34 gadījumos - ar vairāku mēnešu kavēšanos. Pašvaldības pienākums ir pārvaldīt un apsaimniekot dzīvojamo māju līdz tās pārvaldīšanas tiesību nodošanai dzīvokļu īpašnieku sabiedrībai vai ar dzīvokļu īpašnieku savstarpēju līgumu pilnvarotai personai. Liepājas pilsētas pašvaldībā ir izveidotas trīs sabiedrības ar ierobežotu atbildību – SIA _Karosta_, SIA _Vecliepāja _un SIA _Jaunliepāja _ar 100% Liepājas pilsētas pašvaldības kapitālu.Revīzija veikta par laika posmu no pērnā gada 1.janvāra līdz 31.decembrim.
VK: Liepājas pašvaldība nav nodrošinājusi privatizēto dzīvojamo māju apsaimniekošanu
Pretēji likumā noteiktajam, ka tikai pilsētas dome ir tiesīga noteikt maksu par pašvaldības dzīvojamā fonda īri, Liepājas pašvaldība īres maksas noteikšanu pašvaldības dzīvojamās mājās ir pilnvarojusi sabiedrisko pakalpojumu regulatoram, kura kompetencē šāda funkcija neietilpst, revīzijā konstatējusi Valsts kontrole (VK).
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.