Kā biežākais katastrofas cēlonis tiek minēta pilotu kļūda, tomēr nav skaidrs, ko tieši nepareizi viņi izdarīja, lai izraisītu avāriju. Piemēram, izdevums Komsomoļskaja pravda raksta, ka ieskrējiena laikā lidmašīnas Jak-42 vadību uzņēmies otrais pilots, kuram tas bijis pirmais lidojums ar šā tipa lidaparātu. Savukārt Moskovskij komsomoļec vēsta, ka piloti esot aizmirsuši izslēgt stopbremzi, tomēr Krievijas Transporta ministrija apgalvo, ka uz skrejceļa nav manāmas pēdas, kas to apstiprinātu.
Avioeksperts Magomeds Tobojevs Komsomoļskaja pravda sacījis, ka, iespējams, piloti nav uzņēmuši nepieciešamo ātrumu, lai paceltos. Viņš apgalvo, ka uz 3000 metru garā Jaroslavļas lidostas skrejceļa lidaparāts trīsreiz varēja mēģināt pacelties un tikpat reižu piezemēties, tomēr nav skaidrs, kādēļ beigu beigās viņi nobrauca no tā un vēl pārsimts metru pārvietojās pa grunti.
Lai noskaidrotu, kādēļ pagājušajā trešdienā notika aviokatastrofa, izmeklēšanas laikā savāktie dati tiks apstrādāti datorā. Tā varēšot iegūt precīzākas notikušā detaļas. Lai pārbaudītu dažas no izteiktajām versijām, tikšot veikti arī reāli izmēģinājumi ar Jak-42 lidmašīnu uz pasaulē garākā skrejceļa, raksta Life News.