Drošības eksperti vēsta, ka karakuģiem parasti ir tikai 15 minūšu no trauksmes signāla saņemšanas brīža, lai paspētu aizsteigties palīgā. Kad pirāti jau ir uz kuģa klāja un saņēmuši gūstā apkalpi, viņu atbruņošana kļūst daudz sarežģītāka. Turklāt grūtības varētu sagādāt arī pirātu identificēšana. "Kā gan mēs varam pierādīt, ka viņi ir pirāti, pirms viņi patiešām uzbrukuši kuģim?" vaicā NATO pirātisma apkarošanas vienības komandieris admirālis Marks Ficdžeralds. Nav zināms, pēc kādiem likumiem pirātus varētu saukt pie atbildības. Adenas līci pie Somālijas katru gadu šķērso vairāk nekā 20 000 kuģu. Pirātiem šogad izdevies nolaupīt jau ap 30 kuģu. Viņu lielākais laupījums bija Ukrainas kuģis Faina ar ieroču kravu. Uz kuģa joprojām ir ap 20 apkalpes locekļu, kuru vidū ir Latvijas jūrnieks Jevgeņijs Grigorjevs. Ukrainas laikraksts Segodņa vēsta, ka sazinājies ar pirātiem, kas draudējuši nogalināt apkalpi. Pirāti pavēstīja, ka beigušies pārtikas un ūdens krājumi.
NATO gatavojas cīņai ar pirātiem Āfrikas piekrastē
NATO karakuģi tuvāko dienu laikā ieradīsies Somālijas piekrastē, lai iesaistītos cīņā pret pirātiem, tomēr pagaidām nav skaidrs, kādas būs NATO spēku pilnvaras. NATO komandieri vēsta, ka kuģu pasargāšana no pirātiem būs ļoti sarežģīts uzdevums, jo pirātu uzbrukumi parasti ir ļoti strauji un negaidīti.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.