"Postpatiesība no perifēra termina kļuvusi par pamata elementu politiskajos komentāros," teikts vārdnīcas paziņojumā, norādot, ka kopš pagājušā gada tā lietošana pieaugusi par 2000%.
"Postpatiesība attiecas uz apstākļiem, kuros sabiedrības viedokļa veidošanā objektīvi fakti ir mazāk ietekmīgi nekā vēršanās pie emocijām un personīgiem uzskatiem," teikts termina definīcijā.
"Nav pārsteidzoši, ka mūsu izvēle atspoguļo gadu, kurā dominēja pārbagāts politiskais un sociālais diskurss," paziņoja Oksfordas vārdnīcas prezidents Kaspers Gratvols.
Oksfordas vārdnīcas redaktore Šarlote Bakstone sacīja, ka vārds "postpatiesība" pievērsis sabiedrības uzmanību ASV un Lielbritānijā un svarīga loma tajā bijusi sociālajiem medijiem.
"Tas ir diezgan cieši saistīts ar sociālo mediju pasauli un to, kā cilvēki piekļūst savām ziņām," sacīja Bakstone. "Manuprāt, tas atspoguļo tendenci, ka arvien svarīgākas kļūst emocijas un individuālā reakcija. Cilvēki aprobežo savu ziņu patēriņu ar avotiem, kuri sevi nepasludina par neitrāliem."
Pēc ASV prezidenta vēlēšanām kritikas ugunīs nonākuši sociālie mediji, it īpaši Facebook, saistībā ar to, ka ļāvuši savos tīklos netraucēti izplatīties nepatiesām ziņām un dezinformācijai.
Facebook un Google uz kritiku atbildēja otrdien, solot "nogriezt" reklāmas naudu viltus ziņu vietnēm, kuras, kā uzskata daži eksperti, ietekmēja balsojumu ASV prezidenta vēlēšanās.