Kanādas regulators Transport Canada nedēļas nogalē publicēja lidojumderīguma direktīvu un pirmdien to publiskoja arī Eiropas Aviācijas drošības pārvalde (EASA), dodot rīkojumu aviokompānijām, kas veic lidojumus ar šīm lidmašīnām, augstumā virs 8,8 kilometriem nepārsniegt 94% no to dzinēju maksimālās jaudas.
Šāda direktīva izdota pēc vairākiem incidentiem, kad Kanādas aviokompānijas Air Canada izmantotajām lidmašīnām Airbus A220 lidojumu laikā izslēdzās dzinēji.
Tāpat līdzīgi incidenti konstatēti Vācijas aviosabiedrības Lufthansa Šveices meitasuzņēmuma Swiss lidojumos ar Airbus A220. Vienā no Swiss lidojumiem virs Francijas pat atdalījās dzinēja detaļas, bet pēc incidentiem septembrī un oktobrī tā pārtrauca visus lidojumus ar šīm lidmašīnām, kamēr tām tika veiktas pārbaudes.
Šo lidmašīnu izstrādāja Kanādas lidmašīnu un vilcienu ražošanas uzņēmums Bombardier, taču tas nespēja iegūt pietiekami daudz pasūtījumu šiem laineriem. 2017.gadā akciju vairākumu Bombardier CSeries programmā ieguva Eiropas aviobūves uzņēmums Airbus. Savukārt pērn Airbus pārdēvēja Bombardier C-Series lidmašīnas par Airbus 220.
Lidojumus ar lidmašīnām Airbus A220-300 veic arī Latvijas lidsabiedrība airBaltic.
airBaltic Korporatīvās komunikācijas nodaļā aģentūrai LETA norādīja, ka atbilstoši ražotāja apstiprinājumam, PW1500G dzinēji joprojām atbilst visiem lidojumu veiktspējas kritērijiem. Uzņēmumā uzsvēra, ka airBaltic stingri ievēro noteiktos ierobežojumus, kā arī dzinēju ražotāja Pratt & Whitney noteiktos termiņus un vadlīnijas attiecībā uz papildu pārbaudēm, kas nesen tika veiktas Airbus A220-300 lidmašīnām. Pārbaužu laikā netika atrasti konstatējumi, kas ietekmētu lidmašīnu veiktspēju.
airBaltic turpina cieši sadarboties ar Pratt & Whitney, kā arī ar lidmašīnu ražotāju Airbus, norādīja uzņēmuma pārstāvji.
pievienotas pēdējās divas rindkopas
VVZ