Izdzīvojušais pasažieris – piecgadīgs bērns – ar smagiem lūzumiem ievietots slimnīcā, vēsta Reuters. Itālijas transporta un infrastruktūras ministrs Enriko Džovannīni un Civilās aizsardzības departamenta vadītājs Fabricio Kurcio pirmdien ieradās Strezas pilsētā, lai tiktos ar tās un Pjemontas reģiona vadību. Savukārt Itālijas prezidents Serdžo Materella aicinājis veikt rūpīgas pārbaudes, lai pārliecinātos par drošību visā transporta infrastruktūrā valstī, ziņo The Guardian.
Šī gaisa trošu tramvaja sistēma, kas 20 minūtēs nogādā pasažierus no Strezas pie Madžores ezera tuvējā Motarones kalnā, tika izveidota septiņdesmitajos gados. 2014. gadā to slēdza renovācijas darbiem un atsāka pārvadājumus 2016. gadā. 2001. gadā no vagoniņa nācās evakuēt 40 tūristus, jo tas iestrēga neilgi pēc Strezas pamešanas. Parasti šajā vagoniņā tiek pārvadāti līdz pat 40 cilvēkiem, taču Covid-19 ierobežojumu dēļ maksimālais pasažieru skaits ir samazināts.
Agrā svētdienas pēcpusdienā, kad notika traģēdija, vagoniņā atradās 15 cilvēki. Strezas mēre Marčella Severīno intervijā televīzijas Rai ziņu programmai pastāstīja, ka tūristi, kuri kāpa kalnā, pirms notikušā izdzirdējuši skaļu troksni. Tiek uzskatīts, ka neilgi pirms vagoniņa ierašanās kalna virsotnē pārtrūka viena no trosēm, tāpēc vagoniņš pilnā ātrumā slīdēja atpakaļ, līdz atsitās pret trošu ceļa balstu, nokrita zemē un ripoja pa nogāzi, kamēr atsitās pret koku stumbriem, raksta ziņu aģentūra ANSA. Izmeklētājiem tagad jānoskaidro, kāpēc trose pārtrūka un kāpēc nenostrādāja vagoniņa ārkārtas situācijas bremžu sistēma. M. Severīno arī pastāstīja, ka daļa bojāgājušo tika atrasti iespiesti deformētajā vagoniņā, citi bija izkrituši, tam ripojot pa nogāzi. Glābšanas darbus apgrūtināja tas, ka negadījuma vietai nevar tieši piekļūt ar autotransportu un tā atrodas stāvā nogāzē.
Iepriekšējais traģiskais negadījums gaisa tramvaja sistēmā Itālijā notika 1998. gadā. 20 cilvēki gāja bojā, kad ASV kara lidmašīna pārāk zemā lidojumā aizskāra un pārrāva trosi Dolomītu kalnu slēpošanas kūrortā.