Grūti atpazīt
Spānijas valdība ceturtdien ziņoja, ka izdzīvojuši tikai 19 no 166 lidmašīnas pasažieriem un seši apkalpes locekļi. Spanair mirušo sarakstā iekļāvusi 157 pasažierus un 10 apkalpes locekļus. Madridē ieradušies bojāgājušo bēdu sagrautie radinieki, kas kopā ar mediķiem veica katastrofā mirušo identificēšanu. "Es nogalināšu to, kurš to izdarīja," sacīja kāds sadusmots šoferis, kurš atradās bojāgājušo identificēšanas centrā. To apgrūtina apstāklis, ka liela daļa upuru ir stipri apdeguši. "Atbildīgās personas apgalvo, ka cilvēku identificēšana pēc viņu pirkstu nospiedumiem aizņems divas dienas, lai pabeigtu. DNS identificēšana aizņems mazliet vairāk laika," sacīja Spānijas transporta ministre Magdalēna Alvareza.
Spanair un tās īpašniece Skandināvijas aviokompānija SAS apliecinājuši savu nožēlu un bēdas par notikušo, sakot, ka liks lietā visus resursus, lai atbalstītu katastrofā cietušos. "Mēs esam apņēmušies turpināt sniegt šo atbalstu vēl ilgu, ilgu laiku uz priekšu," sacīja Spanair vadītājs Markuss Hedbloms. Tomēr kompānija pagaidām nevēlas izteikt sīkākus minējumus par katastrofas iemesliem, jo vēlas veikt rūpīgāku izmeklēšanu.
Nenojaušamais kritiens
Spanair piederošā lidmašīna MD-82 ar 172 pasažieriem un 10 apkalpes locekļiem trešdienas pēcpusdienā devās uz Kanāriju salām, tomēr nogāzās neilgi pēc pacelšanās no skrejceļa. Aculiecinieki stāsta, ka pēc nogāšanās lidmašīna salūzusi vairākos gabalos. Sākotnēji tika ziņots, ka pirms nogāšanās aizdedzies viens no tās dzinējiem. Spāņu mediji vēsta, ka lidmašīnas pilots ziņojis par temperatūras mērinstrumentu bojājumiem. Kāda izdzīvojusī pasažiere telekanālam ABC stāstījusi, ka viņa un pārējie pasažieri lidmašīnas pacelšanās brīdī dzirdēja eksploziju. Tad lidaparāts atradies aptuveni 200 metru augstumā. Izdzīvojusī sieviete stāsta, ka lidmašīna piezemējusies ļoti vienmērīgi un nav licies, ka tā kristu. Pēc transporta ekspertu domām, notikušā cēlonis bijusi "kļūda paceļoties". Kāds anonīms avots apgalvo, ka aizdedzies lidaparāta kreisais dzinējs, ko ražojusi kompānija Pratt & Whitney. Tomēr M.Alvareza paziņoja, ka tiks veikta pilna notikušā izmeklēšana, pārbaudot lidojuma ierakstus un pieejamos fotoattēlus, tomēr piebilda, ka ir pārāk agri izdarīt kādus vispārīgus slēdzienus par katastrofu. Īpaši šim gadījumam izveidota neatkarīga izmeklēšanas komisija, kas mēģinās atklāt avārijas iemeslus.
15 gadu vecā lidmašīna McDonnell MD-82 iepriekš piederējusi aviokompānijai Korean Air. Tā regulāri tikusi pārbaudīta un atzīta par lidojumiem piemērotu. Lai gan atsevišķi avoti ziņo, ka šai lidmašīnai vairākkārt novērsti tehniski bojājumi.