Abus šos politiskos spēkus vieno stratēģiska pieeja vēlēšanu kampaņai. Tie regulāri pasūta dažādus reitingus, mēra savu politiķu popularitāti, mēģina noskaidrot, kāds tad ir potenciālā vēlētāja portrets – kādas problēmas viņš primāri gribētu, lai Saeima un valdība risina. Un, kad tas izmērīts dažādās aptaujās un fokusgrupās, partijas tam savu piedāvājumu pēc iespējas pielāgo.
Piemēram, varbūt kāds svarīgs Rīgas politiķis galvaspilsētā ir zaudējis vēlētāju uzticību, bet reitingi Latgalē rāda, ka tur šis pats censonis varētu iegūt atbalstu. Tas gan nenozīmē, ka politiķis ar sliktu reitingu netiek sarakstā, tomēr šie dati ir būtisks arguments cīņās par savu pozīciju partiju listē.
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 8.-14. jūlija numurā! Ja vēlaties žurnāla saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!