""Vai jūs nevarētu atbraukt un mūsu audzēkņiem izstāstīt visu par ...," šāds lūgums nereti izskan, zvanot uz mūsu biedrību. Zvanītāji – pedagogi, skolu medmāsas, internātskolu audzinātāji. Risinot sarunu tālāk, tikpat ikdienišķi ir dzirdēt, ka "mums jau vairākas meitenes ir stāvoklī" un "mēs paši nemākam runāt par šīm lietām,"" pastāstīja biedrības Papardes zieds valdes priekšsēdētāja Iveta Ķelle.
Apmācības programmai "Es pieaugu: emocionālā un seksuālā attīstība, attiecības, riski un ieguvumi" pieteicās pedagogi, kam nākas ikdienā saskarties ar sociālās atstumtības riskam pakļautajiem jauniešiem. "Šīs skolotāju tālākizglītības programmas ilgums bija 4 darba dienas, apmācības ietvaros norisinājās gan teorētiskas, gan praktiskas nodarbības, turklāt arī pēc kursa pabeigšanas pedagogi var saņemt konsultācijas par dažādiem problēmjautājumiem," Dienu informēja biedrības pārstāvis Kaspars Līcītis.
"Labs pedagogs ir atslēga, lai bērni skolā saņemtu atbildes uz viņus interesējošiem jautājumiem par viņu veselību, attiecībām, atbildību. Normatīvie akti nesniedz atbildes uz to, kurā brīdī , kādā veidā, ar kuru bērnu jārunā tik jutīgos jautājumos. Pedagoga uzdevums ir profesionāli to izvērtēt. Mūsu biedrība cer, ka līdzdalība šajos kursos pedagogiem palīdz viņu profesionālajā pilnveidē," norādīja I.Ķelle.
Apmācības pamatā ir padziļinātas zināšanas par jauniešiem, viņu psiholoģisko un fizisko attīstību, savstarpējām attiecībām – gan fiziskajām, gan emocionālajām. Pedagogi apguva efektīvas metodes, kā jauniešiem palīdzēt iemācīties parūpēties par sevi, savu un arī partnera veselību. Liela uzmanība tika pievērsta jauniešu seksuālai un reproduktīvai veselībai, kā arī visdažādākajiem seksualitātes aspektiem. Ne mazāk svarīgas ir zināšanas par seksuālajām un reproduktīvajām tiesībām, pasākumiem seksuālās vardarbības novēršanai, kā arī izpratnes veicināšanai par izvēli un piekrišanu.
Sociālajam riskam pakļautajiem bērniem un jauniešiem bieži vien nākas saskarties ar atkarību izraisošām vielām, tāpēc viena apmācības diena tika veltīta šai tēmai, pavēstīja K.Līcītis. Skolotāji un pedagogi apguva plašākas zināšanas par legālo un nelegālo psihoaktīvo vielu lietošanas cēloņiem un atkarības līmeņiem, līdzatkarību, kā arī par inficēšanās risku ar HIV/AIDS.