Ķeksis, trīs strīpas un daudzi citi
Jurista skatījumā zīmols ir preču zīme vai cits oriģināls autora darbs (mazliet līdzīgi kā fotogrāfija, glezna vai grāmata), ko aizsargā autortiesības. Preču zīmes (un citi intelektuālā īpašuma tiesību objekti) vienlīdz tiek aizsargātas kā sportā, tā visās citās nozarēs. Tomēr preču zīmes statusa iegūšana nav izšķiroša, lai zīmols efektīvi darbotos.
Pasaules vadošos sporta zīmolus var sastapt ik uz soļa. Pasaules vērtīgākās komandas, Latvijas izlases un dažāda līmeņa klubi caurmērā sadarbojas ar vieniem un tiem pašiem zīmoliem, līdz ar to pasaules vadošo zīmolu topos katru gadu atrodami praktiski tie paši lielie sporta preču ražotāji. Tāpat arī uz ielas katram trešajam pretimnācējam mugurā būs kaut kas no ļoti pazīstama sporta zīmola.
Visu rakstu lasiet žurnāla Sporta Avīze janvāra numurā! Ja vēlaties žurnāla saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!