Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +1 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

The New Yorker: Latvijā valda Porziņģa mānija

Respektablais ASV nedēļas izdevums The New Yorker pievērsies latviešu NBA debitanta Kristapa Porziņģa straujajam popularitātes lēcienam dzimtenē, nepiemirstot iztaujāt arī Latvijas sporta ekspertus. 

New Yorker raksta, ka Porziņģa sniegums NBA debijas sezonā "pārsteidzis Ņujorku, bet satriecis Latviju, kurā dzīvo mazāk kā divi miljoni iedzīvotāju." Izdevums aptaujājis vairākus Latvijas ekspertus, kuri apstiprina - Latviju burtiski pārņēmusi Porziņģa mānija. Salīdzinājumam: NBA League Pass (maksas pieeja spēļu translācijām internetā - red.) abonementu skaits no Latvijas, salīdzinājumā ar pērno sezonu, trīskāršojies.

"Ne tikai sporta izdevumos, bet arī ikdienas laikrakstos viņš [Porziņģis] ir uz vāka," New Yorker saka LMT lietotnes Straume basketbola eksperts, bijušais izlases basketbolists Kaspars Cipruss. "Latvijā nekad nav bijis šāds sasniegums."

Viens no valsts vadošajiem basketbola aģentiem Artūrs Kalnītis tikmēr pauž viedokli, ka Porziņģis šobrīd ir Latvijas populārākā persona: "Par to runā visi - mājsaimnieces, cilvēki, kuri nekad nav bijuši saistīti ar basketbolu." Viņš nespēj atminēties kādu citu cilvēku, kurš būtu izsaucis šādu uzmanību.

TV6 sporta raidījuma Overtime vadītājs, žurnālists Armands Puče norāda, ka Porziņģis ietekmē arī popkultūru. Redzamākais piemērs ir apvienības Transleiteris repa parodija, kas YouTube vietnē apskatīta jau 860 000 reižu un kas izmantota arī ASV sporta TV milža ESPN reklāmā.

Arī Latvijas restorānos vai bāros sarunas neizbēgami nonāk pie Porziņģa temata, teikts publikācijā. Tikmēr Puče norāda, ka arī Latvijas politiķi jau domā par to, kā izmantot basketbolista lielo popularitāti.  

"Līdz pat pagājušajai nedēļai, kad premjerministre Laimdota Straujuma paziņoja par demisiju, kas draudēja ieraut valsti politiskā haosā, nebija citu ziņu stāstu, kas varētu spēkoties ar Porziņģi," raksta New Yorker.

Izdevums arī atgādina, ka ņujorkieši centušies izdomāt Porziņģim atbilstošu iesauku, un norāda, ka basketbolistam Latvijā tādas nav. "Kādas iesaukas jūs meklējat? Viņa uzvārds ir unikāls!" saka Puče. To apstiprina arī Kristapa brālis Mārtiņš (30): "Nevienam citam Latvijā nav tāda uzvārda. Esam tikai mēs pieci," domājot arī vecāko brāli Jāni (33) un abus vecākus. 

Publikācijā norādīts, ka Porziņģis sācis sarunas par sponsorēšanas līgumu ar banku Citadele. Līdz šim strauju popularitāti iemantojušais latvietis jau paspējis vienoties ar aviokompāniju, sporta dzērienu un matraču ražotājiem.

Skaidrojot Porziņģa popularitātes vilni Latvijā, Puče izmanto salīdzinājumu ar Somiju. "Somija radīja Nokia tālruņus. Tagad mēs jūtamies tā, it kā mums būtu sava Nokia. Tas ir Kristaps Porziņģis." 

Porziņģis savā debijas sezonā NBA regulārajā turnīrā aizvadījis visus 25 Knicks mačus, vidēji gūstot 13,6 punktus, izcīnot 8,4 atlēkušās bumbas zem groziem, izdarot vienu rezultatīvu piespēli un bloķējot 1,8 pretinieku metienus. Ar ceturto numuru draftēto latvieti novembra mēnesī atzina par Austrumu konferences labāko debitantu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi