1.decembrī notika Formula E oficiālā prezentācija Romā, kur plānots viens no čempionāta posmiem. Otrs posms ir apstiprināts Riodežaneiro un tātad pagaidām topošo elektromobiļu kalendārā ir tikai divi posmi. Pagaidām.
Pasākumā Romā bija klāt arī šo sēriju krustēvi – FIA prezidents Žans Tods un sēriju izpilddirektors Alehandro Agags, kura aktivitātes pēdējos gados ir pamanāmas dažādos motoru sporta līmeņos. Tiek plānots, ka pirmajā Formula E sezonā 2014.gadā būs 10 posmi un jau tuvākajos mēnešos tiks apstiprinātas vēl vairākas pilsētas, kur notiks sacīkstes.
Pirmajā sezonā Formula E ir plānotas 10 komandas, 20 piloti un 40 mašīnas. Tieši tā – mašīnas ir divas reizes vairāk kā piloti, jo noteikumi paredz, ka sacīkstes laikā divos pitstopos pilotam obligāti jāmaina mašīna. Pirmais nogriezinis ir 25 minūtes ar pirmo mašīnu, tad 25 minūtes ar otro un tad finiša spurts 10 minūtes atkal ar pirmo, kurai jau ir uzlādētas baterijas. Turklāt formulas pēc sacīkstēm tiek uzdāvinātas pilsētai, kur notiek posms – kā Formula E sociālās atbildības mantojums.
Sākotnēji Formula E formulas tehnisko nodrošinājumu garantē “Spark Technology”, bet jaudas agregātus piegādās “McLaren”. Taču mērķis ir ar laiku komandām pašām sākt pārņemt tehnoloģiju uzlabošanu un projektēšanu, lai sāncensība sekmētu tehnoloģijas attīstību. FIA mērķis šajā projektā ir radīt platformu inovācijai jaunajā autobūves tehnoloģijas jomā.
Interesanti, ka Bernijs Eklstons šo projektu ir izsmējis un nosaucis par ‘matu fēnu’ sacensībām. Tostarp Agags nav atbildējis uz provokāciju un norādīja, ka ciena Formula 1 čempionātu un Eklstonu, bet Formula E būšot kas pavisam cits – ar citu auditoriju, sponsoriem un mērķi.