Īpašnieki “Thesan Capital” jau iepriekšējā nedēļā sāka HRT likvidācijas procesu un cer vienoties ar partneriem un kreditoriem šo procesu noslēgt bez parādiem. Ņemot vērā, ka HRT komanda nav nomaksājusi nākamā gada dalības maksu $500’000 apmērā, potenciāliem pircējiem būs jāsedz ne tikai šī summa, bet arī jāvienojas ar visām pārējām komandām, lai tās vienbalsīgi atļautu atgriezties ierindā 12.komandai.
Tiek ziņots, ka pie komandas iespējamā pārpirkšanas plāna strādā Kolins Kolless, cilvēks, kas ir pieradis cīnīties par izdzīvošanu Formulā 1 un spējis noturēt virs ūdens vairākas it kā bezcerīgas komandas. Turklāt Kolless bija tas, kur vadīja komandu pirms “Thesan Capital”, bet tagad vācietim ir sava sacīkšu komandas bāze Vācijā, no kuras varētu vadīt atdzimušo komandu.
Bez jau pieminētās dalības maksas nosegšanas Kollesam būtu jārēķinās ar izdevumiem darbinieku noalgošanā un arī ar faktu, ka nākamajā sezonā jāstartē ar šī gada HRT formulām – komanda sezonu šogad aizvadīja ar trim šasijām un tas būtu viss pieejamais tehniskais materiāls.
No otras puses komandai pienākas 10 miljonu ASV dolāru kompensācija no Bernija Eklstona, lai gan jaunais Konkordijas līgums ar FOM nav parakstīts. Šeit varētu noslēpēt Kolina Kollesa labās attiecības ar Eklstonu. Pats Kolless jau kādu laiku ir mēģinājis savākt atbalstītājus jaunai komandai, taču rezultāti nav spoži un ja tuvākajā laikā nesekos uzlabojumi, komanda pazudīs no F1 uz visiem laikiem.
14 komandas, kas pazudušas no F1 skatuves pēdējos 20 gados:
(neskaitot tās, kas pārpirkats, pārdēvētas vai fabriku komandas, kas aizgājušas no F1)
BRABHAM 1962-1992. Savulaik slavena komanda, kas vairākkārt nonāca bezdibeņa malā līdz beidza pastāvēt 1992.gadā.
FONDMETAL (OSELLA) 1980-1992. Mazo itāļu komandu 1990.gadā pārņēma atbalstītājs “Fondmetal”, taču viss beidzās jau 1992.gadā.
MARCH 1970-1992. Komandas lejupslīde sākās pēc tam, kad “Leyton House” īpašnieks Akira Akagi iekūlās nepatikšanās ar varas iestādēm.
ANDREA MODA 1992. Komanda parādījās kā “Coloni” vienības atvasinājums, taču nebija dzīvotspējīga – kvalifikācijas siets tika pārvarēts tikai vienu reizi.
SCUDERIA ITALIA 1988-1993. Komanda turpina pastāvēt Sportscar sērijās, tomēr F1 projekts tika slēgts pēc bēdīgās sezonas dēļ konkurētnespējīgās “Lola” šasijas.
LARROUSSE 1987-1994. Žerāra Larouza komanda bija maza un efektīva, taču Francijas valdības atbalsta zaudējums tai bija liktenīgs.
LOTUS 1958-1994. Leģendārai komandai problēmas sākās 90tajos gados un pēc 1994.gada Itālijas GP tika uzstāks likvidācijas process.
SIMTEK 1994-1994. Nika Virta pirmais F1 projekts nebija īpaši veiksmīgs un tika slēgts jau otrās pastāvēšanas sezonas sākumā.
PASIFIC 1994-1995. Lai gan otrajā sezonā parādījās zināms progress, komanda pēc diviem gadiem tika slēgta.
FORTI CORSE 1995-1996. F3000 sērijās šī komanda bija starp uzvarētājiem, bet Formulā 1 spēja noturēties tikai pusotru gadu.
LOLA 1997. Steiga komandas radīšanas procesā atspēlējās un mašīnas bija tik lēna, ka komanda tika slēgta pēc pirmā posma, kurā neizdevās pārvarēt 107% robežu.
PROST (LIGIER) 1976-2001. Pēc vairākām sezonām smagas cīņas un pieticīgiem rezultātiem Alana Prosta komanda pazuda pirms 2002.gada sezonas.
ARROWS 1978-2002. Dzima ar skandālu par datu zagšanu no “Shadow” komandas un aizgāja ar pēkšņu nāvi 2002.gada sezonas vidū.
SUPER AGURI 2006-2008. “Honda” kompānijas atbalstītais projekts 2007.gadu aizvadīja labi, bet nauda beidzās jau nākamajā gadā.
Avots: Autosport