Lai nepalaistu garām svarīgākos notikumus šī gada IndyCar čempionātā, piedāvāju nelielu ieskatu šī brīža situācijā: trīs posmus pirms beigām vadošos četrus pilotus šķir nieka 28 punkti, kas pēc IndyCar punktu sistēmas atbilst punktiem, ko iegūst par sesto vietu.
Interesanti, ka atlikuši trīs dažāda tipa posmi:
1) Sacīkštu trase Sonomā (26.augustā) ir līkumota un pietiekami šaura – līdz ar to tajā nav daudz apdzīšanas iespēju, tomēr organizatori sola izmaiņas konfigurācijā, kas šo problēmu labos. Čempionāta līderis Vils Pauvers šajā trasē ir uzvarējis pēdējos divos gados.
2) Ielu trase Baltimorā (2.septembrī) kalendārā debitēja tikai pērn un uz šo gadu arī šajā trasē veiktas izmaiņas, lai uzlabotu apdzīšanu.
3) Ovāls Fontanā – “Auto Club Speedway” (15.septembrī) pirmo reizi IndyCar uzņēma 2005.gadā. Šeit sacīkstes garums ir 804 km, kas būs smags pārbaudījums dzinējiem.
Kas attiecas uz pilotiem, tad par titulu reāli joprojām cīnās četri pretendenti, no kuriem trīs nekad nav kļuvuši par IndyCar čempioniem:
1) Vils Pauvers ir čempionāta līderis un pēdējo divu gadu vicečempions. Brits ir izteikts ielu un tradicionālo trašu speciālists, kura vājā vieta būs pēdējais posms – ovāls Fontanā.
2) Raijans Hanters Rejs pēc pāris pjedestāliem sezonas sākumā tā patiesi pacēlās pēc trim uzvarām, no kurām divas bija ovālos Milvokī un Aijovā. Iepriekšējā posmā Midohaijo tikai tehniskas problēmas liedza Rejam palikt čempionāta līdera godā. Turklāt Raijans Hanters Rejs var kļūt par pirmo amerikāņu IndyCar čempionu kopš Sema Horniša juniora, kas triumfēja 2006.gadā.
3) Elio Kastronevess ar uzvaru pirmajā posmā aizmirsa savu neveiksmīgo 2011.gada sezonu un guva otru uzvaru Edmontonā. Šogad brazīlietis ir krietni stabilāks sniegumā un tuvāk savam komandas biedram Vilam Pauveram kopvērtējumā. Bet vai trīskārtējam Indy500 uzvarētājam beidzot izdosies uzvarēt arī IndyCar čempionātā?
4) Skots Diksons savu IndyCar titulu izcīnīja 2008.gadā – Dario Frankiti prombūtnes gadā. 2009.gadā Frankiti atgriezās un nākamajos 3 gados pārspēja Diksonu cīņā par titulu. Tomēr šogad Frankiti ir problēmas ar jauno šasiju un “Ganasi” komandā līderis ir Diksons, kurš izcīnīja uzvaras Detroitā un Midohaijo.
Ņemot vērā, ka kopā nedēļas nogalē ir iespējams izcīnīt 53 punktus, teorētiski joprojām uz titulu pretendē 11 piloti, tomēr atlikušajiem septiņiem būs vajadzīga arī pamatīga veiksmes deva, lai reāli iesaistītos šajā cīņā.
IndyCar čempionāta kopvērtējums un statistika (Top20)
Vieta | Pilots | Punkti | Deficīts | Starti | Uzvaras | Top 5 | Top 10 | Nefinišēja | Apļi | Apļi vadībā |
1 | Will Power | 379 | - | 12 | 3 | 6 | 8 | 2 | 1252 | 215 |
2 | Ryan Hunter-Reay | 374 | 5 | 12 | 3 | 5 | 8 | 3 | 1148 | 139 |
3 | Helio Castroneves | 353 | 26 | 12 | 2 | 4 | 9 | 0 | 1555 | 263 |
4 | Scott Dixon | 351 | 28 | 12 | 2 | 6 | 7 | 3 | 1366 | 431 |
5 | James Hinchcliffe | 316 | 63 | 12 | 0 | 5 | 8 | 3 | 1424 | 37 |
6 | Simon Pagenaud | 311 | 68 | 12 | 0 | 5 | 7 | 1 | 1555 | 49 |
7 | Tony Kanaan | 307 | 72 | 12 | 0 | 5 | 7 | 1 | 1476 | 7 |
8 | Dario Franchitti | 271 | 108 | 12 | 1 | 3 | 5 | 2 | 1269 | 97 |
9 | Ryan Briscoe | 267 | 112 | 12 | 0 | 3 | 6 | 3 | 1428 | 37 |
10 | Graham Rahal | 256 | 123 | 12 | 0 | 3 | 5 | 2 | 1431 | 28 |
11 | Oriol Servia | 237 | 142 | 12 | 0 | 4 | 4 | 3 | 1246 | 0 |
12 | Justin Wilson | 234 | 145 | 12 | 1 | 1 | 6 | 4 | 1364 | 26 |
13 | Takuma Sato | 233 | 146 | 12 | 0 | 2 | 4 | 6 | 1183 | 58 |
14 | J.R. Hildebrand | 233 | 146 | 12 | 0 | 2 | 5 | 3 | 1277 | 4 |
15 | Marco Andretti | 227 | 152 | 12 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1472 | 62 |
16 | Charlie Kimball | 216 | 163 | 11 | 0 | 1 | 5 | 2 | 1221 | 3 |
17 | Rubens Barrichello | 215 | 164 | 12 | 0 | 0 | 5 | 2 | 1278 | 3 |
18 | Alex Tagliani | 214 | 165 | 11 | 0 | 1 | 6 | 3 | 1309 | 71 |
19 | Mike Conway | 203 | 176 | 12 | 0 | 1 | 3 | 4 | 1233 | 0 |
20 | E.J. Viso | 198 | 181 | 12 | 0 | 1 | 3 | 2 | 1268 | 27 |