Ļoti uzskatāmi varējām vērot sacīkstes izskaņā, ka daži piloti (komandas) pieņēma nepareizo lēmumu attiecībā uz riepu stratēģiju. Sebastians Fetels un Kimi Raikonens strauji zaudēja pozīcijas un ātrumu, kad viņu mašīnas riepas nodila un strauji zaudēja īpašības.
“Red Bull” sadala stratēģiju
“Red Bull” abiem pilotiem izvēlējās dažādus risinājumus: Vēbers apstājās nomainīt riepas trīs reizes, kamēr Fetels tikai divreiz. Tomēr Fetels 23 apļu nogrieznis ar mīkstajām riepām izrādījās pārāk garš, lai RB8 spētu tās noturēt pie dzīvības.
“Manas riepas bija pilnīgi iznīcinātas,” pēc finiša paziņoja Fetels. Pēdējā sacīkstes nogrieznī viņu apsteidza abi “McLaren” piloti un arī komandas biedrs Marks Vēbers.
“Lotus” netrāpīja ar Raikonenu
Kimi Raikonens mēģināja savu pēdējo sacīkstes nogriezni izvilkt pat vēl garāku – 26 apļus. Taču pāris apļus pirms finiša “Lotus” apļa laiki strauji pasliktinājās un viņš nespēja aiz sevis noturēt garo mašīnu rindu, sākot jau ar Fetelu, kurš paralēli arī centās taupīt savas riepas. Raikonens divu apļa laikā zaudēja 10 pozīcijas.
“Mēs izanalizēsim datus un izpētīsim vai trīs boksu apmeklējumu stratēģija būtu bijis labāks risinājusm, taču pirms sacīkstes viss liecināja, ka divi boksu apmeklējumi būs labākais risinājums un tas ļoti labi nostrādāja Romēna gadījumā,” paziņoja galvenais “Lotus” inženieris Alans Premā.
Grožāns savu pēdējo boksu apmeklējumu veica 4 apļus vēlāk par Raikonenu un sacīksti pabeidza krietni labākā pozīcijā – 6.vietā.
“Mercedes” trāpa šaurajā logā
Visvairāk pārsteidza “Mercedes” komandas spēja noturēt savas riepas pie dzīvības, jo pirmajos divos posmos tās bija lielākās komandas problēmas: Austrālijā piloti ‘uzcepināja’ riepas, bet Malaizijā nespēja tās uzsildīt līdz vajadzīgai temperatūrai. Ar trešo reizi Ķīnā “Mercedes” tāpīja desmitniekā ar mašīnas regulējumiem, lai konkrētajos trases un laika apstākļos līdz sacīkstes finišam noturētos “Pirelli” riepu šaurajā dzīvotspējas logā.
“Ja arī šīm riepām izdodas trāpīt desmitniekā, tad var paveikt to, ko mēs paveicām šodien,” paziņoja Ross Brauns, atzīstot, ka tuvākajos posmos tik pat labi iespējami vēl kādi pārsteigumi – negaidīti uzvarātāji. “Mums izdevās panākt riepu darbību, kamēr citiem tas īsti neizdevās un mēs varējām uzvarēt pat pret ļoti spēcīgiem sāncenšiem. Taču komandas pamazām iepazīs riepas un šādi gadījumi paliks aizvien mazāk.”
Verņē pārsteidz ar ātrajiem apļiem
Vairums pilotu sacīksti sāka ar mīkstākā sastāva riepām, bet pabeidza ar vidējā. Izņēmums bija Žans Ēriks Verņs un sacīkstes pēdējā nogrieznī ar mīkstāko sastāvu francūzis bija ļoti ātrs - sākot ar 43 apli viņš deviņus apļus pēc kārtas uzrādīja ātrākos apļa laikus. Tomēr sacīkstes griezumā tas nebija veiksmīgākais risinājums, jo pirmajā daļā zautēto laiku francūzis vairs sasmelt nespēja un finišēja tikai 16.vietā.
Info: F1 Fanatic, Autosport