Ātrākais var pirmdien. Nav jau galīgi tā, ka detaļu trūkst. Tās nepieciešamas kā drošības rezerve," Ogres servisa centra projektu vadītājs Andris Bandenieks gan labāk gribētu, lai oskarus varētu uzfrišināt jau šonedēļ, kad ir vienīgā brīvdiena.Sarežģītā situācijā trešdien bija nonācis Māris Saukāns ar Didzi Zariņu. "Trīsdesmitajā kilometrā viņi bija apstājušies," atklāja A.Bandenieks. Rīgas Rallijreida komandas mājaslapā rakstīts, ka sajūgu "izdevās "salabot", izurbjot korpusā caurumu un atspiežot sajūga diskus". Andra un Krista Feldmaņu ekipāžai salūza viens no amortizatoriem.Tas viss būtu nostūmis mūsu ekipāžas lejup rezultātu tabulā, taču nelaimes gadījums, kurā sadūrās un pēc tam arī sadega smagais automobilis un bagijs, organizatorus pamudināja piektā posma sacensību rezultātus anulēt. Tas notika divos naktī pēc Latvijas laika, taču dažs maldījās līdz rīta gaismai. Tāpēc sestā posma starts tika dots vēlāk."Deficīts ir siksnas spriegotājrullītis, kurš putekļos ilgi netur, kā arī priekšējā radiatora dzesēšanas ventilatori un bremzēšanas suporti (bremžu darba cilindrs — I.K.)," Ogres servisa centra projektu vadītājs Andris Bandenieks uzskaitīja rezerves daļas, kuras Latvijas ekipāžām plīst visātrāk un trūkst visvairāk. Protams, nav liegts pēc detaļām vaicāt rūpnīcu komandām, taču cenas ir sālītas.Cik ilgi detaļu pietiks? "Tas atkarīgs no pašiem," A.Bandenieks uzsvēra, ka viss ir braucēju rokās. "Redzēs, kā mainīsies apstākļi. Tie gan noteikti ir skarbāki, nekā braucot Āfrikā. Putekļi ir smalkāki un vairāk tiek iekšā mašīnu vārgākajās vietās un pārsteidz mūs. Ventilatori lūzt. Ir gadījies ar vienu ventilatoru izbraukt divas Dakaras, bet šoreiz ar to ir par maz." Budžets neesot bezizmēra, tāpēc, piemēram, bremžu suportu līdzi paņemts mazāk, nekā varbūt vajadzētu, piebilda A.Bandenieks.Latvijas vienīgais motosportists Einārs Vinters mazāk cīnās ar motocikla tehniskajām ķibelēm, bet vairāk ar GPS iekārtas (navigācijas ierīce, kura palīdz sportistiem orientēties — I.K.) iziešanu no ierindas un arī tiesnešu pārliecību, ka GPS ir vienīgais, kas šajā pasaulē nekļūdās. Komandas menedžerim Jānim Gaigalam tomēr izdevās pārliecināt, ka GPS vairākkārt neuzrādīja Eināra atrašanās vietu trasē, kas ir obligāta prasība sacensībās. Eināram sastādīto sankciju sarakstu tiesneši tomēr atcēla."Tas ir pilnīgi normāli, ka GPS neiet. Mocis spēcīgi kratās, lūst antenas, pazūd vadi," savainojuma dēļ mājās palikušais Jānis Vinters stāstīja, ka tā ir ralliju ikdiena.Kad aiz muguras seši posmi un 16.vieta kopvērtējumā, Einārs paudis, ka ir ļoti apmierināts ar to, kā pagaidām iet. "Nevajag braukt ātrāk par saviem spēkiem. Esmu diezgan saguris. Sāp roku locītavas. Ceturtdien bija īsāks posms. Būs vairāk laika atpūtai. Vēl viss nav pusē, un situācija jebkurā brīdī var mainīties par 180 vai 270 grādiem. Nav ko saspringt. Vēl ir iespēja gan atgūt, gan visu zaudēt," Einārs neplāno strēbt karstu.Piektdien paredzēts septītais posms — 816 km. Nav izslēgts, ka arī tas tiks saīsināts.
Latviešiem Dakaras rallijā jācīnās ar nogurumu un tehniskām ķibelēm
Detaļu krājumi strauji sarūk, tāpēc Ogres servisa centrs kaļ plānus, kā pēc iespējas ātrāk no Latvijas uz Čīli aizgādāt jaunas rezerves daļas OSCar automobiļiem, ar kuriem Dakaras rallijreidā šogad startē trīs Latvijas ekipāžas."Smagi iet ar sūtīšanu. Nevienu kompāniju nevar pierunāt detaļas aizgādāt laikus — līdz sestdienai.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.