Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +5 °C
Skaidrs
Piektdiena, 15. novembris
Undīne, Leopolds, Unda

Lēbs ieskrējies rallija rekordu labojumiem

Francūzis Sebastjans Lēbs autorallijā ir tas pats, kas vācietis Mihaels Šūmahers Pirmajā formulā. Šāds salīdzinājums nebūt nav pārspīlēts, jo Lēbs ir vienīgais, kurš izcīnījis piecus WRC čempiona titulus. Turklāt visus pēc kārtas! Ja viņš turpinās tik veiksmīgi, drīz būs jādomā nevis par konkurentu, bet personīgo rekordu labojumu.

Sāka ar vingrošanu "Sports ir mana būtība," Lēbs apgalvo savā mājaslapā. Viņa pirmā aizraušanās gan nebija auto vai vismaz kaut kāds rūcamais, bet vingrošana. Kopš trīs gadu vecuma Sebastjans sevi dēvēja par vingrotāju. Arī viņa tēvs savulaik nodarbojies ar šo sporta veidu. Lēbs vingroja vairāk nekā 10 gadu un bija arī labi rezultāti. Piecas reizes viņš uzvarēja Elzasas čempionātā (viens no 26 Francijas reģioniem) un vienreiz Francijas Grand East sacensībās. Respektējamākais ieraksts ir piektā vieta Francijas čempionātā. Zinot šīs valsts augsto līmeni vingrošanā (vīri medaļas ieguva arī Pekinas spēlēs), rezultāts nav peļams.

Nebija paraugzēns

Taču ne viss bija pakārtots vingrošanai. Nedēļas nogalēs Lēbs labprāt kāpa "vērsim mugurā". Pēc trīsriteņa un divriteņa bērnībā sekoja minimocīts un mopēds. Pirmos trīs kaimiņi vēl pacieta (pareizāk — to rūkoņu), bet ar pēdējo jau klājās pavisam grūti. Mopēds dūca, un Lēbs nēsājās šurpu turpu pa dzimtās Ageno pilsētiņas ielām (35 tūkstoši iedzīvotāju).

Kad mopēds nelūza, Sebastjans sekmīgi startēja vietējos mačos. un viņā dzima sāncensības gars. Tas aizrāva vairāk nekā vidusskola, ko viņš pameta. Sāka strādāt, lai ātrāk nopelnītu naudu un varētu iegādāties sapņu auto Renault GT Turbo Super Five. Visbiežāk autiņš "prasījās" pēc riepu maiņas, jo pēc pirmajiem 2500 kilometriem to mūžs bija galā. Arī vadītāja apliecība biežāk atradās policijas iecirknī nekā paša kabatā. Taču šo "testa braucienu" laikā nevarēja nepamanīt iedzimtu braukšanas talantu. Vajadzēja tik iekrist acīs pareizajiem vīriem un rast īsto izmantojumu prasmēm.

Lēbs neslēpj, ka ar naudiņu karjeras aizsākumos bijis paknapi. Reiz pirms vietējā līmeņa sacensībām tikko sagrabinājis 100 franku dalības maksai. Arī šis gadījums viņam teica priekšā, ka jāmeklē finansējums.

WRC ienāca strauji


22 gadu vecumā Lēbu uzaicināja rallija skolā, un maisam gals bija vaļā. Viņu uzņēma komandā Ambition Sport Auto, kuras sastāvā tika gūtas pirmās nozīmīgās uzvaras. Gadsimtu mijā Ambition Sport Auto maciņš kļuva plānāks, un Lēbu pārvilināja Citroen. Sebastjana progresu pamanīja arī Francijā pazīstamais rallists Gajs Frekelins: "Zvaigzne ir dzimusi!"

WRC apritē Lēbs iekļāvās strauji un veiksmīgi. 2002.gadā aizvadījis pirmo pilno sezonu, viņš guva arī pirmo uzvaru posmā — Vācijas WRC, kur nav pārspēts jau septiņus gadus pēc kārtas (WRC rekords!). Ar jauno talantu nācās rēķināties arī komandas līderiem spānim Karlosam Sainsam un skotam Kolinam Makrejam.

Neviens gan negaidīja, ka no slaveno braucēju ēnas Lēbs izkļūs tik strauji. Jau nākamajā sezonā viņš kopvērtējumā finišēja otrais, tikai par punktu atpaliekot no norvēģa Petera Sūlberga. Pirmā reālā iespēja "paņemt" titulu netika izmantota, taču gūtā pieredze cīņā par to noderēja turpmāk.

Lēba dominēšana


Punkti un uzvaras krājās, un par asfalta meistaru dēvētais Lēbs apliecināja, ka var būt nepārspējams arī uz grants un sniegā. Viņš ir pirmais rallists ne no Ziemeļeiropas, kam kopš 90.gadu sākuma izdevies uzvarēt specifiskajā un sarežģītajā WRC posmā Somijā.

2006.gadā viņa pārsvars kopvērtējumā bija tik iespaidīgs, ka trešajam WRC čempiona titulam punktu pietika, pat nebraucot pēdējos četros posmos. Šādam pārtraukumam gan bija prozaisks iemesls. Braucot ar kalnu velosipēdu, Lēbs nokrita un salauza pleca kaulu. Tāpēc atlika noskatīties, vai Markuss Gronholms spēs likvidēt punktu deficītu. Pieredzējušais soms cerību uz trešo titulu apraka, nesasniedzot vismaz trešo vietu Austrālijā. Sebastjans uzelpoja.

Pērn cīņa gan izvērsās ne pa jokam. Līdz pat sezonas pirmspēdējam posmam vadībā bija Gronholms. Taču tad viņš kļūdījās, un Lēbs pirmo reizi sezonā izvirzījās vadībā, ko pēdējā posmā Velsā nosargāja. "Šī bija lieliskākā cīņa karjerā. Esmu laimīgs, ka titulu skaitā esmu panācis Tomi Makinenu," Lēbs lepojās ar būšanu blakus pasaules zvaigznēm, par kādu kļuvis arī pats.

Pēc Gronhoma noiešanas no skatuves māca bažas, vai somam atradīsies spēcīgs aizstājējs. Vilties neliek viņa tautietis Miko Hirvonens, kurš uzvar reti, taču brauc stabili. Līdz Japānas rallijam, kas notika pagājušajā nedēļā, Hirvonens ne reizi 12 posmos nebija finišējis zemāk par piekto vietu. Sezonas otrajā daļā viņš turpināja elpot Lēbam pakausī, lai gan francūzis nemitīgi papildināja uzvaru kolekciju.

Lēba veikums pirmajos 13 posmos ir apbrīnojams — 10 uzvaru, viena trešā vieta, viena palikšana bez punktiem un izstāšanās. Francūzim vēl ir kur tiekties. Piemēram ātrumposmu uzvaru rekordu ailītē viņš ir tikai astotais (524). Līdz 1978.gada čempionam somam Marku Alenam vēl tālu (793)!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Sebastjans Lēbs

Dzimis 1974.gada 26.februārī Ageno (Francija).
Sieva Severīne, meita Valentīna
WRC kopš 1999.gada.
Pasaules čempions 2004., 2005., 2006., 2007., 2008.
46 uzvaras atsevišķos WRC posmos.
Uz goda pjedestāla kāpis 72 reizi.
Pirmais starts Francijas WRC (1999.), uzvara Vācijas WRC (2002.).
Karjerā WRC 680 punkti.
Finišējis otrais Lemānas 24 h braucienā (2006.).
Mīļākais ēdiens liellopu ribas, dzēriens — vīns.
Talismans starta līnija.
Stūrmanis Daniels Elena kopš 1998.gada.

WRC 2008 kopvērtējums

1.Sebastjans Lēbs FRA 112
2.Miko Hirvonens FIN 102
3.Dani Sordo ESP 59
4.Jari Mati Latvala FIN 50
5.Kriss Atkinsons AUS 50
6.Peters Sūlbergs NOR 41

Viedokļi

Aivis Egle, Latvijas čempions N4 grupā: “Lēba uzvaras veicina daudzu faktoru sakritība. Galvenie — talants un komandas profesionalitāte. Summā tas ir nopietns spēks. Komanda strādā tiešām labi, jo Lēbs gandrīz vienmēr ir finišā. Mašīnas problēmas reti viņam liedz finišēt. Citroen automobilis ir izturīgs un jaudīgs. Braucot pa asfaltu, var iemācīties pareizās trajektorijas, īsāko ceļu, bet ne braukt pa sniegu vai granti. Viņš ir meistars uz jebkura seguma.”

Ivars Vasaraudzis, Latviojas čempions A+ grupā: “Ļoti ātrs un stabils braucējs. Panākumus sekmē divu lietu apvienojums — tehnika un meistarība. Braukšanas maniere attīstīta reizē ar tehniku. Redzam rezultātu, kad ir labs auto un pilota apvienojums. Lēba braukšanas stils noteikti nav agresīvs — drīzāk viendabīgs un ļoti pārliecinošs. Protams, papildu pluss ir ilglaicīgā sadarbība ar stūrmani. Ja stūrmaņi mainītos biežāk, viņš brauktu ātri, taču biežāk kļūdītos.”

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mazumiņa piegarša palikusi

Pasaules čempioni Bots un Plūme ar zinātnisku un vācisku «plecu» cer uz vēl lielākiem panākumiem.

Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi