Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Trešdiena, 2. oktobris
Skaidris, Ilma

Neikšāns desmito sezonu autosportā cer nobraukt pasaules čempionātā

Andis Neikšāns (23) ar stūrmani Pēteri Dzirkalu (31) piektdien Norvēģijā startēs pirmajā posmā pasaules rallija čempionātā P-WRC klasē. Pirmo reizi Latvijas autosporta vēsturē viņi plāno elitē braukt visu sezonu, nevis tikai atsevišķā posmā. Kā izdevusies gatavošanās? Grūti vērtēt, jo viss notiek pirmo reizi.

Cenšamies izdarīt labāko. Kas atšķiras no gatavošanās Latvijas čempionātam? Vairāk braukšanas treniņu — tai skaitā ar sporta mašīnu. Tehnika tika gatavota līdzīgi kā citus gadus Somijas WRC rallijam. Latvijas čempionāta pirmajā posmā braucām ar treniņmašīnu, kas ir nedaudz švakāka. Sporta mašīna bija izjaukta — salons, piekare, transmisijas, iekšā nebija motora. No apakšas pilnīgi plika. Tagad viss salikts, un auto ir gatavs Norvēģijai. Vēl jāizdara pēdējie regulējumi, un tas būs ļoti labā stāvoklī, lai līdz minimumam mazinātu izstāšanās varbūtību. Vai fiziski jātrenējas trīs reižu vairāk? Sacensības taču trīs reizes garākas... Pasaules čempions Lēbs nevar pacelt trīs reizes lielāku svaru par mani... Taču fiziskajam jāpievērš liela uzmanība. Vienā P-WRC nedēļas nogalē tiek nobraukta puse Latvijas čempionāta sezonas. Visu laiku jāuztur maksimāla koncentrācija. Galvai jābūt skaidrai, nevar ļauties sagurumam. Tas paņem daudz enerģijas. Cerams, ka būsim līmenī. Kā P-WRC atšķiras no sacensībām Latvijā? Piemērs no Gaiziņkalna. Sākumā šļūc ar plēvi — nu riktīgi forši! Pēc tam ar ragavām — nenormāli forši. Pēc tam ar slēpēm — vēl foršāk! Būs sarežģītāk. Ir un būs daudz jauna. Kad to apgūsim, sagatavoties Latvijai nebūs nekas īpašs. Taču arī šeit gribēsies braukt un cīnīties.Ko zini par trasēm? Lielākā atšķirība — Norvēģijā ir daudz sniega. Mašīna slīd divas vai trīs reizes vairāk. Brauksim ar jaunām riepām — 205-65-15. Vienmēr bijušas šauras, tagad platas kā ielas riepas, bet ar garajām radzēm.Kā P-WRC autiņš atšķirsies no N4, ar ko pērn startēji Somijas rallijā? Mašīna tā pati, tikai ar atsevišķiem uzlabojumiem. Atziņas pēc treniņbraucieniem Velsā? Daudz jaunu elementu. Bija sniegs. Braucām ar vasaras riepām, turklāt pa grunts serpentīniem. Arī pa kalnu ceļiem. Būs reģionālās īpatnības. Kiprā, Portugālē, Itālijā un Grieķijā ceļi ir akmeņaini un stipri lēnāki nekā Latvijā. Vai jūsu auto būs konkurētspējīgs? Jā. Kura būs interesantākā trase? Visas jaunas un interesantas. Izaicinošas! Kipras rallijā 130 km būs pa asfaltu. Tie vairs nebūs tikai divi kilometri kā Talsos. Latvijā tā drīzāk ir figūru braukšana. P-WRC asfalta ceļi vīsies pa kalniem — nekad neesmu tādos braucis. Varētu nedaudz zaudēt.Tevī jūtama baigā degsme! Tā ir. Gribas visu izbraukt. Mērķis? Nobraukt labi! Galvenais — tikt līdz finišam? Tas ir viens no pamatuzdevumiem, bet "labi" neietver tikai finišēšanu. "Labi" būs, salīdzinot ar savu varēšanu. Ar citiem spēku samērus zināšu pēc trim posmiem. Satraukums ir? Redzēs, kā būs, kad izbrauksim uz starta (smaida). Autosportā aizvadīti desmit gadi, ar satraukumu esmu iemācījies tikt galā. Cik cilvēku būs komandā? Pamatsastāvā — deviņi. Mēs ar Pēteri Dzirkalu, komandas vadītājs un treneris — mans tēvs Pēteris, kā arī pieci mehāniķi. Arī viens loģistikas menedžeris. Uz vairākām sacensībām brauks līdzi preses sekretārs.Nesen tev bija tiesa par kautiņu pērn Liepājā. Sods — viens gads nosacīti. Tas ietekmējis gatavošanos? Nevēlos par to runāt. Kā apvieno pilota un menedžera pienākumus? Jāspēj pārslēgties. Tēvs darbojas ar tehniku, man paliek viss pārējais.Konkrētāk? Jātulko nolikumi un noteikumi, jāpiesakās, jāpasūta degviela, jārezervē lidojumi, nomas mašīnas. Vēl loģistika, prāmji, muitas papīri, dzīvošana, viesnīcas, detaļu pasūtīšana… Tēvs izdomā, kas vajadzīgs, es pa visu pasauli to meklēju rokā.Kāda ir reakcija, kad piezvani un saki: "Te Neikšāns no Latvijas…"? Reti kad brīnās un nezina Latviju. Auto sabiedrība visam seko līdzi diezgan labi.Cik menedžera pienākumi enerģijas un laika atņēmuši braukšanai? Fiziskos un braukšanas treniņus atlikt nedrīkst. Tagad tāds laiks — jāizdara visiem posmiem. Pēc tam būs mierīgāk. Ceru!Vai komandas budžets nodrošināts? Pilnībā nē. Vēl meklējam finansējumu vai peļņas iespējas. Mums ir diezgan profesionāla komanda. Piemēram, varētu paņemt apkalpošanā kādu ekipāžu, tā sedzot daļu izdevumu.Vai ekonomiskā krīze iecirtusi robu? Ir šaubas par atsevišķiem sponsoriem. Taču priecājamies par iespēju sākt projektu. Tas notiek, pateicoties LMT, kas dod pamatu.Cik lielu? Līgumā noteikts, ka summu nav solīdi izpaust.Kā veicās ar citiem atbalstītājiem? Nākamajā gadā paliek Latvijas Energoceltnieks, Latvijas valsts meži, Gros auto. Arī citi sponsori daudz palīdz. Sponsoriem ir prasības, vēlmes, uzdevumi? Visi ir ļoti saprotoši. Nav uzstādījumu un prasību.Cik naudiņas autosportā aizripojis? Diezgan daudz (smaida). Ja nebrauktu un enerģiju veltītu citām lietām, dzīves apstākļi būt citādi. Māja Baltezerā? Gandrīz vai.Cik daudz esi gatavs investēt autosportā? Līmenis, kādā darbojamies patlaban, man kā jaunam braucējam ir unikāla iespēja. Ja tagad izdomātu: redz, pašvaki ar naudiņām, jāpārtrauc braukt, jāpastrādā, jāpapelna, iesāktais neturpinātos. Gribi kļūt par profesionāli kādā autoražotāju komandā? Tas būtu sapnis. Futbolā komandu ir simtiem un miljoniem spēlētāju saņem algu. Rallijā algu saņem trīs četri piloti pasaulē.Kuri? Lēbs un vēl daži. Piemēram, spānis Dani Sordo algu nesaņem — pats cīnās, mēģina piesaistīt sponsorus. Tātad pasaulē brauksi, lai baudītu un mazliet arī patriotisma vārdā, nevis lai tiktu pie naudas? Uz to pusi. Taču tā nav tikai baudīšana. Uz aizsaluša ezera baudītu vairāk, nekā smagi strādājot pasaules čempionātā. Tā ir tiekšanās, vēlme kaut ko sasniegt.Ar ko Lēbs trasē labāks par Neikšānu? Ar pieredzi. Taču neviens nav pārcilvēks. Kādreiz braucu ar žigulīti priekšpiedziņas klasē, un līderi šķita nepanākami. Taču augām un izaugām. Tagad braucam arī pa priekšu. Pastāv iespēja braukt Lēba līmenī? Protams. Latvijā no kāda vari ko mācīties? Iespējams, kāds brauc ar klasiskās piedziņas žigulīti, tomēr viņam ir kāda detaļa — attieksme, noskaņošanās pirms starta vai kāds elements, ko varētu mācīties. Jāspēj saskatīt labāko un mācīties no citu kļūdām, lai augtu. Izdodas paņemt? Protams! Izdarām secinājumus, lai visam nav jāiet cauri ar pārāk lieliem puniem. Nākamā sezona būs liels pakāpiens uz augšu. Būs daudz ko mācīties. No puniem pratīsi izvairīties? Centīsimies.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Ekipāža

Andis Neikšāns

- Ekipāžas pilots un menedžeris dzimis 1985.gada 12.maijā Bauskā. Autosportā kopš 1998.gada. Trīs reizes izcīnījis bronzas medaļas Latvijas čempionātā: 2004.gadā R-1600 klasē ar stūrmani Māri Jēkabsonu, 2005.gadā AN-2000 un 2006.gadā N3 (ar Edgaru Utānu). 2007. un 2008.gadā izcīnījis otro vietu N4 klasē (ar Pēteri Dzirkalu). Pasaules čempionāta posmā Somijā debitējis 2005.gadā ar 29.vietu (pērn 5.vieta klasē, 19.vieta absolūtajā vērtējumā).

Pēteris Dzirkals

- Ekipāžas stūrmanis dzimis 1977.gada 6.novembrī Rīgā. Būvkompānijas LEC valdes priekšsēdētājs. Autosportā kopš 2007.gada. Divkārtējs Latvijas vicečempions N4 klasē (2007. un 2008.gadā).

Kalendārs

13.—15.II P-WRC Norvēģijas rallijs
13.—15.III P-WRC Kipras rallijs
3.—5.IV P-WRC Portugāles rallijs
22.—24.V P-WRC Itālijas rallijs
12.—14.VI P-WRC Grieķijas rallijs
3.—4.VII LČ Rallijs Kurzeme
3.—4.X LČ Rallijs Latvija
23.—25.X P-WRC Lielbritānijas rallijs

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi