Kimi cīnīsies par titulu..?
Vispirms sāksim ar statistiku – šobrīd Raikonens čempionāta līderim Fernando Alonso zaudē 48 punktus, kas pēc vecās punktus skaitīšanas sistēmas ir ~19 punkti. Šogad vēl priekšā ir 9 posmi, kamēr 2007.gadā, kad viņš kļuva par čempionu, tikai 2 posmus pirms finiša Kimi zaudēja līderim 17 punktus jeb pēc jaunās sistēmas 42,5 punktus.
Tie ir tikai skaitļi, lai arī patīkami Raikonena faniem. Tomēr izšķirošā nozīme būs tam, vai “Lotus” spēs uzturēt šo attīstības tempu līdz sezonas beigām. Arī šajā sakarā nesenā vēsture ir labvēlīga – kopš Ērika Buljē vadības perioda “Lotus” (vai “Renault”) ar agresīvu tehnisko uzlabojumu stratēģiju ir spējusi jaukt gaisu līderiem līdz pat sezonas izkaņai. Tagad jācer, ka šie uzlabojumi būs veiksmīgi un uzreiz dos rezultātu, jo ‘agresīva stratēģija’ nozīmē to, ka nav laika pārbaudīt un pārliecināties par jauno detaļu atbilstību – nākas paļauties uz aprēķiniem un datorsimulāciju rezultātiem.
Šobrīd joprojām vājākā “Lotus” vieta ir ātrums viena apļa ietvaros. Tieši salīdzinoši zemās starta pozīcijas nav ļāvušas iepriekš (daļēji arī Ungārijā) pacīnīties par pirmo sezonas uzvaru Kimi Raikonenam un Romēnam Grožānam. Hungaroringā mēs redzējām pirmos uzlabojumus šajā virzienā – otrā un piektā vieta startā. Jaunā dubultā DRS sistēma, kas ir visai atšķirīga no “Mercedes” risinājuma, tiks vilkta dienas gaismā uz Spa un Moncas trasi, kur papildus maksimālajam ātrumam būs liela nozīme un ņemot vērā to, ka kvalifikācijā DRS var izmantot bez ierobežojuma, tad šeit Raikonenam un Grožānma pavērsies labākās iespējas cīnīties par uzvaru. Protams, pie noteikuma, ka arī sacīkstē nebūs pazudis “Lotus” ātrums, kas īpaši izpaužas karstā laikā, kas pārējiem konkurentiem sākas problēmas ar “Pirelli” riepu pārkaršanu.
Raikonens neies atpakaļ uz “Ferrari”
Tieši Ungārijā parādījās baumas par iespējamo Raikonena atgriešanos “Ferrari” sastāvā, no kura 2009.gadā viņš tika izstumts. Kāds jaunākas paaudzes līdzjutējs bija izbrīnīts par šo faktu, tāpēc vēlreiz atgādinu – 2009.gadā “Ferrari” piedāvāja Kimi 17 miljonus Eiro, lai tas dotu savu vietu komandā Fernando Alonso un jau gadu pirms līguma beigām pamestu Maranello komandu.
Pats Kimi nesen atzina, ka netur ļaunu prātu uz “Ferrari”, lai arī šī šķiršanās varējusi notikt ‘jaukāk’. Pēc šīs piespiedu atvadīšanās Raikonenam arī neesot īpaši labas attiecības ar “Ferrari” prezidentu Luku di Montidzemolo. Lūk arī pirmais iemesls, kāpēc “Kimi + Ferrari = otrais raunds”, nešķiet reāls scenārijs. Otrais iemesls – vai Jūs varat iedomāties, ka Raikonens paklausīgi pilda otrā pilota pienākumu à la Irvains, à la Barikello, à la Masa? Es arī ne. Jo īpaši pēc Ungārijas GP, kur brīdī, kad sāka smaržot pēc uzvaras, Kimi šķērslis nebija arī komandas biedra Grožāna izsumšanas no trases. Nesaku, ka viņš to izdarīja, bet izdarītu, ja vajadzētu.
Ja vēl ar to visu ir par maz, tad nevaram aizmirst, ka “Ferrari” nostādītu sevi muļķa lomā vispirms maksājot milzu naudu, lai tiktu vaļā no Raikonena un pēc tam atkal maksājot, lai nolīgtu vēlreiz.
Rezumējot – Kimi vēl iejauksies cīņā par titulu un liks Di Montedzemolo justies vēl muļķīgāk, jo prese nebeigs viņam atgādināt par 2009.gada 17 miljonu ‘kukuli’. Kas attiecas uz nākamo sezonu, tad labāks variants par “Lotus” pie horizonta neparādīsies un pagaidām nav vajadzīgs. Go Kimi!